اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کهگیلویه عنوان کرد

قدردانی پلیس راهور کهگیلویه از مسافران نوروزی

رئیس پلیس راهور کهگیلویه از همکاری میهمانان نوروزی این شهرستان با پلیس راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد.

قدردانی پلیس راهور کهگیلویه از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، این روزها در حالی که بیشتر مردم به دنبال تفریح و گشت و گذار هستند پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی وقت خود را صرف آرامش، رفاه و امنیت مردم می‌کنند.

در ایام تعطیلات نوروزی، جابه‌جایی در محورهای ارتباطی به خصوص مناطق گردشگرپذیر نیازمند کنترل و هدایت پلیس راهور است و مسافران نوروزی آرامش، آسایش و امنیت تعطیلات نوروزی را قطعاً با رعایت قانون و مقررات، توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی حس خواهند کرد.

در شهرستان کهگیلویه از ابتدای تعطیلات نوروزی طرح امنیت و نشاط نوروزی از سوی پلیس راهور اجرا و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

شهباز پورنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با تبریک سال نو و آرزوی سفری ایمن برای مسافران نوروزی، اجرای طرح نوروزی در شهرستان را به منظور جلوگیری از عوامل بروز سوانح ناگوار رانندگی دانست و اظهار داشت: این طرح از روزهای پایانی سال 91 شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه با اظهار این که ترافیک با یک دستور سازماندهی نمی‌شود، اجرای اقدامات همگن توسط تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی را خواستار شد و گفت: یک قانون در کشور تا زمانی که تبدیل به یک گفتمان رایج نشود اجرای آن بسیار سخت می‌شود و این به آن معناست که همه آحاد مردم در ارتباط با نهادینه کردن یک قانون مشارکت عمومی داشته باشند.

پورنگ اصول اثربخش در کاهش تصادفات رانندگی را مورد تشریح قرار داد و اذعان داشت: برخی از این اصول‌ به عملکرد‌ پلیس‌، پاره‌ای به رفتار راننده و برخی به همکاری مردم باز ‌می‌گردد.

وی اجرای ‌اصل آموزش را ‌مؤلفه اثربخش در پیشگیری از بروز تصادفات ‌از ‌سوی‌ مردم‌ برشمرد ‌و ‌گفت: همه ‌آحاد‌ مردم ‌مکلفند ‌در ‌جهت‌ بهبود ‌امنیت ‌ترافیکی ‌و ‌با ‌توجه ‌به ‌ورود ‌روزافزون خودرو به ناوگان حمل و نقل با عملکرد صحیح خود در منزل فرزندان را نسبت به اثرات سوء عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی آگاه کنند.

اصل بازدارندگی قانونی از دیگر اصول بازدارنده بود که پلیس به عنوان اهرم بازدارنده قانونی با هدف جلوگیری از وقوع تخلفات حادثه‌ساز باید از آن استفاده کند.

به گفته پورنگ، راننده نیز باید خود را موظف به رعایت قانون کند و اصل گذشت در رانندگی مهم‌ترین عامل در پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی به شمار می‌آید و چه خوب می‌شود اگر مردم همان‌طور که در سایر موارد گذشت و ایثار دارند در امر رانندگی نسبت به تقدم عبور نیز حق عابر پیاده و رانندگان دیگر را در نظر داشته باشند.

نقش متولیان فرهنگی در فرهنگ‌سازی رانندگی

رئیس پلیس راهور کهگیلویه نقش متولیان فرهنگی در فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات را مؤثر خواند و ابراز داشت: سازمان‌های مجری طرح‌های عمرانی از نظر زیربنایی و زیرساختی در راه اصلاح هندسی معابر زمینه ترافیک روان را به وجود آورند و سازمان‌های فرهنگی نیز در امر اطلاع‌رسانی مساعدت و همکاری لازم در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه را فراهم کنند.

وی رسانه‌های گروهی اعم از نوشتاری، تصویری و ..... را در اطلاع‌رسانی اکمل سهیم دانست و افزود: استانداردسازی و بهبود وضعیت وسائط نقلیه در نجات جان انسان اثربخش است.

این مسئول حوزه راهور، کاهش آمار کشته‌ها در سوانح رانندگی در مقایسه با دهه 80 را خبری مسرت بخش برشمرد و گفت: کاهش چشمگیر کشته‌های رانندگی از مرز 28 هزار کشته به عدد 19 هزار جای بسی امیدواری و حکایت از یک رشد و بلوغ فکری در بهبود امنیت ترافیکی کشور در آینده‌ای نه چندان دور دارد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در دهه 80 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در کشور 24 مورد مرگ و میر ناشی از تصادفات بود، عنوان کرد: در حال حاضر با کاهش چشمگیر این آمار به رقم 1/8 نفر رسیده و این در حالی است که نرمال جهانی این مورد 5/7 است.

تدابیر اندیشیده از سوی پلیس راهور کهگیلویه در ایام تعطیلات نوروزی

برخورد قاطع و جدی با متجاوزین به حریم قانون یکی از تدابیر پلیس راهور کهگیلویه در طرح نوروزی 92 در جهت بالا بردن ضریب امنیت ترافیکی و جلوگیری از تجاوز به حقوق شهروندان به شمار می‌آید.

پورنگ درباره اجرای این طرح گفت: کسانی که با تخلفات حادثه‌ساز جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند چنان‌چه برابر قانون دو تخلف حادثه‌ساز هم‌زمان مرتکب شوند وسیله نقلیه آن‌ها حداقل 72 ساعت در پارکینگ توقیف و با احراز مالکیت پس از تعطیلات نوروزی اقدام خواهد شد.

رانندگان از حمل مسافر در قسمت بار خودرو خودداری کنند

وی برخورد شدید و قانونی با رانندگانی که حمل مسافر در قسمت بار دارند را متذکر شد و ابراز داشت: در راستای جلوگیری از بروز سوانح ناگوار از تردد هرگونه وسائط نقلیه که مسافر در قسمت بار حمل کند جلوگیری به عمل می‌آید.

برخورد قاطع و قانونی با موتورسواران متخلف از دیگر اقدامات مأمورین راهور در تعطیلات نوروزی است که پورنگ به آن اشاره کرد و گفت: ضمن این که نسبت به توقیف موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش و نیز فاقد کلاه ایمنی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور به مسافران نوروزی توصیه کرد در ورود و خروج خود زمان را به خوبی لحاظ کنند به طوری که مجبور نشوند جهت جبران زمان از دست رفته با تخطی از قوانین و سرعت بالا جبران زمان کنند.

پرهیز از سبقت گرفتن ٰ"عدم انحراف به چپ" رعایت سرعت مجاز، عدم مکالمه با همراه و بستن کمربند ایمنی از توصیه‌های پورنگ به مسافران است.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به نقاط پرتردد شهرستان از جمله تنگ پیرزال، محور بهبهان و محور راک به لحاظ وجود جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگران مورد تدابیر شدید امنیتی پلیس راهور با همکاری پلیس راه شهرستان به شمار می‌آید.

تعامل دستگاه‌های اجرایی با پلیس در کاهش کشته‌های تصادفی مؤثر است

پورنگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 26 هزار آموزش راهنمایی و رانندگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 91 داشته‌ایم تصریح کرد: مراکز آموزشی ضمن آموزش رانندگی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به کارآموزان گوشزد می‌کنند.

وی با تقدیر از دستگاه‌هایی که در سمت و سوی کاهش در بعد تصادفات قتلی با پلیس راهور همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تعامل دستگاه‌ها در کاهش بعد تصادفات که نقطه قرمز برای عملکرد یک شهرستان بوده، ستودنی است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه همچنین از پیگیری صدور گواهینامه تراکتور در شهرستان خبر داد و گفت: نیروی انسانی مرتبط با این امر فراهم شده و در تلاش هستیم تپه مورد نظر را احداث کرده و با اجرای این طرح مشکل عزیمت همشهریان به استان جهت صدور گواهینامه پایه یک تراکتور برطرف شود.

انتهای پیام/82016/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول