اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی آران و بیدگل پیش‌بینی کرد

رشد 20 درصدی مسافران نوروزی آران و بیدگل

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از این شهرستان گفت: انتظار می‌رود در نوروز سال‌جاری شاهد رشد 20 درصدی ورود مسافران نوروزی به این شهرستان باشیم.

رشد 20 درصدی مسافران نوروزی آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس متولی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امور فرهنگی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) با دریافت مجوز موقت تورگردانی عید نوروز از سوی میراث فرهنگی و گردشگری، به عنوان مجری اصلی برگزاری تورهای گردشگری نوروزی در سطح شهرستان آران و بیدگل فعالیت می‌کند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل با آموزش 30 راهنما و صدور کارت راهنمای گردشگری، برای برگزاری تورهای گردشگری حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) آماده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در توضیح چگونگی برگزاری این تورها تصریح کرد: تورهای گردشگری ویژه ایام نوروز سال 92 از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در قالب تورهای یک‌روزه، مسافران را با اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان از جمله کاروانسرای تاریخی مرنجاب، دریاچه نمک، چاه دستکن، جزیره سرگردان، تپه ماهورهای کویر مرکزی ایران، شهر زیرزمینی اویی نوش‌آباد، کاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد، مسجد جامع قاضی و خانه‌های تاریخی شهرستان آشنا می‌کند.

متولی همچنین اقامت در کاروانسرای تاریخی مرنجاب و استفاده از سفره‌خانه سنتی این کاروانسرا، برگزاری جشنواره عکس و جاذبه‌های گردشگری، کویرگردی با شتر، خودرو، دوچرخه و موتورهای ATV و جشنواره بازی‌های بومی و محلی در کاروانسرا و شهرهای نوش‌آباد، سفیدشهر و علی‌آباد را از جمله برنامه‌های تفریحی این تورهای گردشگری دانست که با کمک شرکت تعاونی بهیاران این شهرستان انجام می‌شود.

وی با اعلام این‌که ورود مسافران نوروزی در روزهای پایانی سال 91 و آغازین روزهای سال 92 به شهرستان آران و بیدگل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، متذکر شد: انتظار می‌رود در نوروز سال‌جاری شاهد رشد 20 درصدی ورود مسافران نوروزی و افزایش گردشگرپذیری در سطح شهرستان باشیم. 

انتهای پیام/63009/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول