اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

توسعه صنعت گردشگری حلال مشکلات جامعه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: توسعه صنعت گردشگری بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند.

توسعه صنعت گردشگری حلال مشکلات جامعه است

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: صنعت گردشگری امروز در کنار صنایعی همانند اوقات فراغت و صنعت هتلداری در اصل ضلع توسعه صنایع روز دنیا قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی و منابعی از این قبیل در حال زوال است، ابراز داشت: به طور قطع استفاده درست از صنعت گردشگری دچار این مشکلات نخواهد شد و به عنوان یکی از گزینه‌های ارزشمند، درآمدزا و جایگزین برای منابع سوختی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه جمعیت دنیا رو به افزایش است و مردم با رشد تکنولوژی نیازمند تفریح برای سلامت روح و روان خود هستند، ابراز داشت: سلامت روانی جامعه، کاهش ناهنجاری‌ها، زنده نگه داشتن آداب و رسوم‌ها و آثار و ابنیه ارزشمند در اصل در اختیار صنعت گردشگری هستند که با توسعه و کاربرسازی این مهم به طور چشمگیر در اجتماع هدف محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای جهان بر این صنعت حساب وِیژه‌ باز کرده‌اند، گفت: چیزی نزدیک به یک هزار میلیارد دلار گردش مالی این صنعت در دنیاست.

ایزدی متذکر شد: ایران اسلامی هم به واسطه سبقه تاریخی، پایتخت تمدن و تاریخ‌ساز بودنش و وجود اقسام ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های فرهنگی، دینی، تاریخی و طبیعی یکی از شاخص‌های قابل انتخاب و احترام در حوزه گردشگری در جهان است.

وی بیان داشت: خیلی از کشورهای مغرض به واسطه بمباران بسیار وسیع تبلیغاتی علیه ایران تلاش دارند که ما نتوانیم به سهم جهانی خود در حوزه گردشگری برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: با وجود فضاسازی دشمنان، ما همه ساله به خاطر جاذبه‌های بکر در همه حوزه‌ها، شاهد رشد روزافزون توسعه گردشگری خارجی به کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد گردشگران و توریسم خارجی به ایران اسلامی از مرز 3 میلیون نفر گذشت که این امر نشان از جایگاه غنی و ارزشی ایران از همه جهات در بین ملل جهان دارد.

ایزدی با تأکید بر اینکه در دولت نهم و دهم اقدامات زیربنایی و اساسی خیلی مفیدی در حوزه گردشگری انجام شد، گفت: به عنوان یک کارشناس حوزه گردشگری با افتخار تمام اعلام می‌کنم که بحمدلله این صنعت در کشور به خوبی مسیر ترقی و رشد خود را طی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسیر توسعه ارتقای صنعت گردشگری هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است، افزود: دولت در این حوزه هزینه‌های زیادی کرده است؛ با این اعتقاد که صرف اعتبار در صنعت گردشگری، سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه بخش اعظم این سرمایه‌گذاری عظیم قاعدتاً تا افق 1404 قابل دسترسی خواهد بود، اذعان کرد: توسعه صنعت گردشگری قطعاً می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه مشکل بیکاری را حل کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم که با وحدت و همگرایی همه‌جانبه مردم و مسئولان، افق بسیار روشنی که برای آینده صنعت گردشگری ترسیم شده، عملی کنیم، چراکه ایران یک سرزمین بکر و برخوردار از فضای بسیار زیبایی است و این مهم می‌تواند کمک کند که کشور ایران اسلامی به عنوان یکی از پایلوت‌های گردشگری در دنیا مطرح شود.

ایزدی در پایان گفت: ما در برش استانی تلاش می‌کنیم این جایگاه را به دست آوریم، چراکه استان همدان بی‌نظیرترین موقعیت‌های جغرافیایی را دارد.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول