اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل استقبال چشمگیر مسافران نوروزی

ساعات بازدید از اماکن دیدنی همدان تا ساعت 22 تمدید شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از تمدید بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهر همدان تا ساعت 22 خبر داد.

ساعات بازدید از اماکن دیدنی همدان تا ساعت 22 تمدید شد

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: با شروع سفرهای نوروزی و حجم بالای سفر شاهد حضور مسافران و میهمانان زیادی از استان‌های مختلف کشور در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین هستیم که جای افتخار است که میزبان هموطنان خود باشیم.

وی افزود: تا پایان روز دوم فروردین در سطح استان و تمام اماکن تاریخی و دیدنی بر اساس فروش بلیت بیش از 69 هزار نفر بازدید کننده داشتیم که از رشد قابل قبولی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی همدان تصریح کرد: در همدان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که با استقبال کم‌نظیر مسافران مواجه شده و آب و هوای مطبوع در روزهای نخست سال 92 در سطح استان همدان بر افزایش این تعداد میهمان تأثیر مستقیم دارد.

به گفته وی، 14 موزه و 30 بنای تاریخی شاخص در 9 شهرستان تابعه استان وجود دارد که تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان است و با استفاده از آمار فروش بلیت، به رقم بالغ بر 69 هزار بازدید کننده تا پایان روز دوم فروردین ماه رسیدیم.

ایزدی یادآور شد: با توجه به استقبال چشمگیر مسافران نوروزی در دور اول سفرهای نوروزی و قبل از آغاز به کار اداره‌های دولتی در سال جدید بر اساس تصمیم ستاد تسهیلات نوروزی استان و هماهنگی با استاندار به عنوان رئیس این ستاد و دستگاه‌های مربوط ساعت بازدید دو نقطه پربازدید کننده شهر همدان را تا ساعت 22 تمدید کردیم.

وی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم، آرامگاه و موزه بوعلی سینا و مقبره باباطاهر عریان از ساعت 20 تا ساعت 22 به روی مسافران و گردشگرانی که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده‌اند، باز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس همدان مبنی بر این‌که آیا تپه هگمتانه در این طرح تمدید ساعت بازدید قرار دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت محوطه باستانی تپه هگمتانه و عدم نور مناسب در این مکان تاریخی و دیدنی امکان تمدید ساعت این نقطه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره نوروزی و جنگ شادی، برنامه‌های نمایشی، اجرای موسیقی سنتی، و شاهنامه‌خوانی در آرامگاه بوعلی سینا و تپه هگمتانه در چهار نوبت از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی همدان در سطح شهر است که تا قبل از شروع ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است.

ایزدی اظهار داشت: برنامه‌های بخش نخست نوروزی در همدان از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا فردا اجرا می‌شود و با توجه به این‌که ششم فروردین سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است بخش دوم برنامه‌های نوروزی نیز با این رویکرد برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی به میزبانی شهرداری در مجتمع فرهنگی عین‌القضات شهر همدان و ستاد اسکان و پشتیبانی نیز در آموزش و پرورش است که پذیرایی و راهنمایی از مسافران را بر عهده خواهند داشت که در این دو مرکز با حضور نمایندگان دستگاه‌های وابسته به تسهیلات نوروزی آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول