اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت میراث فرهنگی همدان

مسافران نوروزی سال نو را در کنار مقبره بوعلی سینا آغاز کردند

به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان برنامه تحویل سال با حضور مسافران و گردشگرانی که به همدان سفر کرده بود در کنار مقبره بوعلی سینا برگزار شد.

مسافران نوروزی سال نو را در کنار مقبره بوعلی سینا آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در محوطه فوقانی مقبره شیخ‌الرئیس بوعلی سینا برنامه تحویل سال نو با حضور جمع کثیری از مسافران و گردشگران نوروزی که همدان را برای سفر انتخاب کرده بودند برگزار شد.

در این مراسم که علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی همدان، رزیتا ناصرالمعمار معاون گردشگری و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به همراه خانواده حضور داشتند به عنوان میزبان از میهمانان نوروزی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین پذیرایی کردند.

اجرای موسیقی سنتی، بازگو کردن رسومات و سنت‌های همدان در نوروز و اجرای شعر به لهجه همدانی از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود که با استقبال گردشگران و مسافران حاضر در برنامه مواجه شده بود.

اصغر سلطانی که از گرگان به همراه خانواده برای نخستین بار به همدان سفر کرده بود در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بارها و بارها اسم همدان را از طریق رسانه‌ها و دوستانی که به این استان سفر کرده بودند شنیده بودند اما واقعاً فکر نمی‌کردیم طبیعت به این زیبایی داشته باشد.

وی افزود: ما در شمال کشور در زیباترین طبیعت زندگی می‌کنیم اما سرزندگی و شور و نشاطی که در همدان با وجود سردی هوا نسبت به شهرهای دیگر دیدیم برای ما بسیار قابل توجه بود.

این گردشگر بیان کرد: برخورد خوب مسئولان در ورودی شهر همدان و ارائه نقشه شهر و همچنین چیدمان نمادهای نوروز در میادین شهر بسیار جالب بود که وظیفه می‌دانم از مسئولان گردشگری این شهر تشکر کنم.

خانواده موسی محمدی که ساکن شهر مقدس قم بودند و سال جدید را در همدان آغاز کردند نیز در گفت‌‌وگویی از فرهنگ بالای مردم همدان به خوبی یاد کرد و گفت: به دلیل مأموریت‌های کاری که در چند سال اخیر داشتیم بارها به همدان سفر کردیم و فرهنگ بالا و جاذبه‌های زیبای این استان باعث شد تا امسال نوروز را به غرب کشور و به خصوص همدان سفر کنیم.

وی یادآور شد: غار علیصدر یکی از بهترین نقاط گردشگری همدان است که مهمترین دلیل سفر ما به همدان بوده تا از این شاهکار خداوند دیدن کنیم.

در ادامه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز از تدارک برنامه‌های ویژه‌ای در تپه تاریخی همگتانه در پنج روز اول نوروز 92 در همدان خبر داد و اذعان کرد: با توجه به اینکه تپه هگمتانه هم اکنون کاندیدای ثبت جهانی است، برگزاری بیشتر برنامه‌ها در این تپه تاریخی برنامه‌ریزی شده و هنرمندان همدانی برای بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی برنامه‌های فرهنگی هنری را هر روز برگزار می‌کنند.

رزیتا ناصرالمعمار اظهار کرد: سفره بزرگ هفت سین و نقشه ایران با شن‌های رنگی در ابعاد 20 در 20  متر در این تپه چیدمان شده و بازارچه‌های صنایع دستی نیز در این منطقه گردشگری راه‌اندازی شده تا بتوانیم توجه بیشتر مسافران و گردشگران را به این مکان بسیار با ارزش تاریخی جلب کنیم.

وی گفت: برنامه‌های بخش نخست نوروزی در همدان از 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پنجم فروردین امسال اجرا می‌شود و با توجه به اینکه ششم فروردین 92 سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است بخش دوم برنامه‌های نوروزی نیز با این رویکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89020/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول