اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

تحقق شعار سال موجب عزت کشور و شکست دشمن خواهد بود

امام جمعه ابهر با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» گفت: تحقق شعار سال موجب عزت کشور و شکست دشمن می‌شود.

تحقق شعار سال موجب عزت کشور و شکست دشمن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در نخستین نماز جمعه سال 92 سفارش به تقوا را با خطبه 192 نهج‌البلاغه آغاز کرد و اظهار داشت: ظاهراً طولانی‌ترین خطبه نهج‌البلاغه همین خطبه قاصعه است.

وی افزود: این خطبه خطبه‌ای است، بسیار فصیح، بلیغ، کوبنده و تکان‌دهنده و به همین دلیل نام آن را خطبه «قاصعه» نهاده‌اند.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه هدف اصلی از بیان این خطبه طولانی و مملو از اندرزهای عالی و انسان‌ساز، مبارزه با کبر، غرور و تعصب‌های جاهلی و طائفی بوده است که در عصر آن حضرت، سرچشمه نزاع‌های خونین قبایل و افراد شده بود، ادامه داد: به همین دلیل امام خطبه را با حمد و سپاس الهی، همان خدایی که عظمت و کبریا مخصوص ذات اوست، آغاز کرده و می‌فرمایند: «حمد و ستایش مخصوص خداوند است که لباس عزت و عظمت را بر خود پوشانده و این دو را ویژه خویش نه مخلوقش برگزیده و لعن و نفرین را بر بندگانی که او در این دو صفت به منازعه و ستیز برمی‌خیزند، قرار داده و آنها را از رحمتش دور ساخته است.

وی در ادامه به آغاز بهار طبیعت و عید نوروز اشاره کرد و ضمن تبریک این عید باستانی، سنت‌های پسندیده این عید مثل صله ارحام، نظافت و پاکیزگی و احسان و نیکوکاری را ستود و با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: به راستی که حضرت فاطمه در صبر، متانت حیا و عفت، پاکی و صداقت، زهد و ایثار، علم و عرفان، ایمان و یقین به مبدأ و معاد، جهاد و مبارزه با ظلم و ستم، الگو و اسوه‌ای خدایی است.

رحیمی با اشاره به اینکه دوران زندگانی صدیقه اطهر دارای فراز و نشیب‌های فراوانی است که سزاوار دقت و مطالعه است، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بزرگ بانوان مسلمان است.

وی به نامگذاری سال 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نامگذاری سال‌های مختلف همزمان با تحویل سال نو به عنوان یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری چند سالی است که در کشورمان نهادینه شده است؛ به طوری که همزمان با آغاز سال جدید و صدور پیام ایشان خطاب به ملت و مسئولان و نیز اطلاق عنوان سال، چراغ راهی برای ساماندهی امور و ایجاد چشم‌اندازی برای حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی در برابر ملت و دولت ایران نمایان می‌شود و انصاف این است که اگر همه مردم به ویژه دولتمردان به شعار سال دقیق عمل می‌کردند، وضعیت ما بسیار زیباتر از این بود.

امام جمعه ابهر عنوان کرد: حماسه سیاسی با عنایت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه امسال به لطف الهی با شکوه و با مشارکت حداکثری انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ و فهیم ایران عزیز با حضور حماسی خود یک حماسه دیگر خواهند آفرید و مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد، تصریح کرد: حضور ملت موجب یأس و ناامیدی دشمنان و خوشحالی دوستان نظام و انقلاب و تحقق شعار سال موجب عزت کشور و شکست دشمنان خواهد بود.

رحیمی در ادامه به سخنان سودمند مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جدید در جمع پرشور زائران امام رضا (ع) اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی مهم به چندین مسئله اساسی اشاره کردند که یکی از مهم‌ترین نکاتش، مسئله رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد تهدیدات صهیونیست‌ها ادامه داد: صهیونیست‌ها و آمریکا بدانند سخن رهبری شعار و احساسات نیست، بلکه یک واقعیت عینی است و ما دشمنی آمریکا را هیچ موقع فراموش نمی‌کنیم.

خطیب جمعه ابهر تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند روی بمبی ساعتی نشسته است که کلید و ضامن آن در دست بسیجیان ما است، بنابراین مواظب باشد و عاقلانه حرکت کند.

خطیب جمعه ابهر در پایان از زحمات پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی در حفظ امنیت تقدیر کرد.

انتهای پیام/2308/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول