اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی: /بخش پنجم

حوادث سال 91 درس بزرگی بود / مسئولان کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن داشته باشند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوادث سال 91 درس بزرگی بود، تأکید کردند: مسئولان امروز کشور و مسئولان آینده به این نکته توجه کنند که کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن و شفاف داشته باشد.

حوادث سال 91 درس بزرگی بود / مسئولان کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنرانی‌شان در رواق امام خمینی (ره) حرم ثامن‌الحجج (ع)‌ افزودند: حوادث سال 91 درس بزرگی بود که نشان داد ملت ایران از تهدید و فشار و سختگیری دشمنان به زانو در نخواهد آمد و این برای ما و همه کسانی که مسائل ایران را دنبال می‌کنند، معلوم شد.

ایشان ادامه دادند: برای یک ملت آنچه مهم است توجه به استعداد ذاتی خود، اعتماد به خود و عدم تکیه بر دشمنان است و این عوامل بوده که ملت را جلو می‌برد.

ایشان در ادامه سال 91 را یک میدان رزمایش و میدان تمرین عنوان کردند و افزودند: به کوری چشم دشمنان نه تنها فلج نشدیم بلکه توانستیم ما ملت ایران برجستگی‌ها را نشان دهیم اگر چه ضعف‌ها را هم شناختیم و این خاصیت رزمایش است که هم برجستگی‌ها را نشان می‌دهد و هم از این طریق ضعف‌ها را می‌شناسیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه یکی از ضعف‌ها را ضعف در زمینه اقتصادی دانستند و خاطرنشان کردند:‌ ضعف ما در اقتصاد به سختی معیشتی گروه‌هایی از جامعه انجامید، ضعف اقتصادی ما به دلایلی چون وابستگی به نفت و به بی‌اعتنایی به سیاست‌های کلان اقتصادی بر می‌گردد، سیاست‌های روزمره و تصمیم‌گیری‌های روزمره.

ایشان ادامه دادند: مسئولان امروز کشور و مسئولان آینده به این نکته توجه کنند که کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن و شفاف داشته باشد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی متذکر شدند: وقتی روحیه قوی شد تأثیرات تصمیمات خصمانه دشمنان نیز به حداقل می‌رسد اگر مسئولان کشور که امروز مسئولیت را پذیرفتند با هم کار کنند و با هم باشند یعنی همان توصیه‌ای که ما همیشه می‌کنیم و همچنین با تدبیر عمل کنند آن وقت از هر تهدیدی فرصتی خواهیم ساخت.

ایشان بیان کردند: همان‌طور که در سال 91 این کار را کردیم، ان‌شاءالله آثار کارها و اقدامات انجام شده در سال 91 و در سال‌های بعد نشان داده می‌شود.

ایشان با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور فرمودند: اقتصاد مسئله مهمی است، همچنان که بنده چندین سال است پی‌درپی بر آن تأکید می‌کنم؛ البته امنیت کشور و سلامت کشور هم مهم است، پیشرفت‌های علمی نیز مهم است چرا که اساس کار و زیربنای کار است که اگر انجام شد همه چیز پیشرفت می‌کند.

مقام معظم رهبری افزودند: نفوذ و اقتدار منطقه‌ای و عزت ملی نیز برای کشور بسیار مهم است؛ ملت ما با پیشرفت‌ها ثابت کرد که در سایه آمریکا زندگی نکردن به معنای عقب‌ افتادگی نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: امروز آمریکا می‌خواهد به ملت‌های دنیا اثبات کند که اگر زندگی خوب می‌خواهند باید در سایه آنها بیایند در حالی که ملت ایران اثبات کرد که این گونه نیست.

ادامه دارد...

انتهای پیام/2558/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول