اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی:

ضعف اقتصادی و سرمایه‌داران به جنگ اقتصادی کشور دامن می‌زنند

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: اگرچه دشمن در جنگ اقتصادی تمام توان خود را به کار گرفته اما تنها 50 درصد موفق شده اما ضعف اقتصادی و سرمایه‌داری به این جنگ دامن زده است.

ضعف اقتصادی و سرمایه‌داران به جنگ اقتصادی کشور دامن می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی در همایش جنگ نرم در دانشکده علوم اسلامی رضوی در مشهد اظهار کرد: جریان وهابیت تکفیری از روش‌های دشمنان بر علیه کشور است و در حال حاضر همه جانبه بودن تهاجم علیه اسلام و مقدسات باید مد نظر آحاد مردم، علمای دینی و افراد برجسته سیاسی قرار گیرد.

مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از دو دیدگاه به تقابل با جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، افزود: نگاه ما به اسلام و زندگی با نگاه نظام سلطه متفاوت است زیرا جمهوری اسلامی ایران مدعی زمینه‌سازی برای حکومت حضرت مهدی (عج) است در صورتی‌که نظام سلطه حکومت لیبرال دموکراسی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه تمام توان خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده و استراتژی آمریکا علیه ایران بر پایه براندازی نظام است.

وی تاکید کرد: شوروی تا قبل از فروپاشی دشمن شماره یک آمریکا محسوب می‌شد اما پس از آن جمهوری اسلامی نخستین دشمن خطرناک آمریکا معرفی می‌شود و دکترین امریکا نابودی انقلاب ایران را مدنظر قرار داده‌اند و برای تحقق این امر از تاکتیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی یادآور شد: تمام فعالیت‌های استکبار جهانی در سه موضوع جنگ روانی، جنگ اقتصادی و علمی خلاصه می‌شود و خروجی جنگ روانی تغییر رفتار است و دشمن می‌خواهد از این طریق مردم را از همسویی با انقلاب خارج کند و در این راستا از ابزار و طرح‌های مختلفی بهره می‌برد.

وی تصریح کرد: در جنگ روانی آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه علمیه، مکاتب و روزنامه‌نگارها به عنوان انسان‌های اثرگذار که قادرند افکار مردم را همراه با نظام و یا از نظام جدا کنند در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی به عنوان یکی دیگر از حربه‌های دشمن علیه ایران گفت: در جنگ روانی قشر متوسط رو به بالای جامعه هدف است اما در جنگ اقتصادی قشر متوسط رو به ضعیف، جامعه هدف را تشکیل می‌دهد و دشمن با تحریم و محدودسازی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند تا این قشر در مقابل نظام قرار گیرند زیرا این افراد عقب‌نشینی نمی‌کنند و به جای انقلاب سبز انقلاب سرخ را به وجود می‌آورند.

مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی تاکید کرد: اگر چه دشمن در جنگ اقتصادی تمام توان خود را به کار گرفته اما تنها 50 درصد موفق شده و ضعف اقتصادی و سرمایه‌داری به این جنگ دامن زده تا مردم باور کنند تحریم‌های دشمنان اثر کرده است.

وی اظهار کرد: سهم افراد داخلی در این جنگ اقتصادی کم نیست و در حال حاضر احتکار در جامعه غوغا می‌کند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند ضعف مدیریت اقتصادی نیز در به وجود آمدن این جریان نقش به‌سزایی دارد.

وی یادآور شد: تلاش دشمن دست نیافتن جمهوری اسلامی ایران به علم و تمدن است که در این راستا دست به ترور دانشمندان می‌زند و می‌خواهد از این طریق انقلاب را مهار کند.

مشاور مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی تاکید کرد: در ابتدای انقلاب دشمن دست به جنگ نظامی زد و سبب شد تا در جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی به خودکفایی برسد و دیگر توان جنگ نظامی با ایران را ندارد بنابراین استراتژی خود را تغییر داده و از طریق اینترنت و فضای سایبری وارد شده و اساتید باید در این حوزه پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا گزینه‌هایی را برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران مانند هویج و چماغ، تعامل، جنگ تمام عیار، جنگ هوایی محدود و انقلاب مخملی مطرح می‌کند و افرادی که در حال حاضر توسط اسرائیل در لبنان و یا دیگر نقاط ترور می‌شوند در پای جمهوری اسلامی ایران ایستاده بودند.

وی با اشاره به وهابیت گفت: فوکویاما یک نظریه‌پرداز غربی است که عنوان کرده برای مقابله با جهان شمولی یعنی ایران چاره‌ای جز مذهب وجود ندارد بنابراین دشمن وهابیت تکفیری با محوریت جهان اسلام را به راه انداخت.

انتهای پیام/70022/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول