اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

به جای وارد شدن به مباحث اعتقادی مشکلات اقتصادی را حل کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم خواستار حل مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی به جای وارد شدن به مباحث اعتقادی از سوی دولت شد و افزود: مردم هم همین انتظار را دارند و از این طریق می‌توان منویات رهبری را عملی کرد.

به جای وارد شدن به مباحث اعتقادی مشکلات اقتصادی را حل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به تاکید روایات اسلامی بر صله رحم اظهار کرد: نوروز فرصت مناسبی برای انجام این واجب الهی و تجدید دیدارها است.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) افزود: این بانوی بزرگ در دوران کودکی مادرشان یعنی حضرت زهرا(س) را از دست دادند و به بیان دیگر از همان زمان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند به طوری که برخی بزرگان ایشان را صدیقه صغری نامیدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زینب(س) دارای علم لدنی بودند گفت: کرسی درس ایشان در کوفه و در زمان خلافت امیرالمومنین(ع) معروف بود و امام زین‌العابدین(ع) هم روایتی در این زمینه دارند و عمه بزرگوارشان را دانشمندی بدون معلم می‌دانستند.

وی ویژگی‌های عبادی و عرفانی حضرت زینب کبری(س) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام زین‌العابدین(ع) نمازهای این بانوی بزرگوار در شب عاشورا دارای جلوه‌ای خاص بود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه حیا، عفاف و حجاب از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) است گفت: جامعه‌ای که عفیف و پاکدامن باشد مجاهدان و شهدای فی سبیل‌الله را تربیت می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: زینب کبری(س) در مجلس ابن زیاد و یزید هم با سخنانی آتشین آن‌ها را رسوا کرد و از حریم ولایت دفاع کرد؛ ولایت‌مداری از دیگر ابعاد شخصیتی ایشان بود و این ویژگی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز حمله شیمیایی صدام به حلبچه عنوان داشت: این مسئله نشان داد صدام حتی به مردم خود هم رحم نمی‌کند اما امروز به لطف الهی مردم عراق و ایران در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند.

خطیب جمعه قم سالروز رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم حاج سید احمد خمینی را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان یار دیرین امام، کارگزار شایسته رهبری نظام و مرید مخلص بنیان‌گذار کبیر انقلاب بودند و تعابیر بلندی از امام راحل در خصوص ایشان وجود دارد و مقام معظم رهبری نیز بارها از حاج سید احمد خمینی به نیکی یاد کرده و فرموده‌اند در نقل سخنان امام برای دیگران و بالعکس نهایت صداقت از سوی ایشان دیده می‌شد.

وی با اشاره به روز پرستار بیان داشت: پرستاران از جمله اقشاری هستند که سختی‌های جسمی و روحی فراوانی متحمل می‌شوند اما باید بدانند اجر و مزدی زیاد در نزد خداوند برای آن‌ها محفوظ است و در عین حال مسئولان هم باید به حل مشکلات پرستاران مبادرت ورزند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 گفت: در مذاکرات مسکو طرف غربی خواسته‌های فراوانی از جمله تعطیلی سایت فردو، تعطیلی غنی‌سازی 20 درصد، ارسال سوخت‌های تهیه شده به خارج از کشور و عملی شدن تحریم‌ها را خواسته بود و ایران هم در مقابل در پنج محور همچون به ثبت جهانی رسیدن فتوای رهبری در خصوص عدم ساخت سلاح‌های هسته‌ای، شفاف‌سازی نقاط مبهم برای غربیان، لغو تحریم‌های سازمان ملل و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا پیشنهاداتی را مطرح کرد اما در مذاکرات آلماتی مشاهده کردیم غرب از برخی مواضع خود عقب‌نشینی کرد و سخنی از بعضی دیگر از خواسته‌ها به میان نیاورد ولی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این تنها بخشی از خواسته‌های ملت ایران است و باید تا زمان مذاکرات بعدی یعنی 28 اسفند و فروردین‌ماه صبر کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: در خصوص مذاکرات ملت ایران است که حرف آخر را می‌زند و همگان دیدند که با مقاومت و استواری سرانجام دشمنان صدای مردم را از زبان مسئولان عالی رتبه خواهند شنید.

وی در ادامه به مسائلی که پس از درگذشت هوگو چاوز روی داد اشاره کرد و گفت: چاوز رئیس جمهوری ضد استعمار و مبارز بود و اگر در پیامی به مناسبت درگذشت او روی همین مسائل و نیز آنچه ملت ایران بر آن توافق دارند تاکید می‌شد مشکلی به وجود نمی‌آمد؛ چرا باید وارد مباحثی چون رجعت شویم که ناراحتی مراجع و مردم را در پی داشته باشد؟

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حل مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی به جای وارد شدن به مباحث اعتقادی از سوی دولت شد و افزود: مردم هم همین انتظار را دارند و از این طریق می‌توان منویات رهبری را جامه عمل پوشاند.

امام جمعه قم کشتار شیعیان در عراق، پاکستان و سایر کشورها را که به دست گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد محکوم و اظهار کرد: به همه این گروه‌ها هشدار می‌دهیم دست از اعمالشان که تنها خوشحالی دشمنان را در پی دارد بردارند زیرا مسلمانان امت واحده هستند و کلمه طیبه «اشهد ان لا اله الا الله» و «اشهد ان محمد رسول‌الله» مدال افتخار آنان است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و برخی مسائل داخلی موجب نابسامانی‌ها و معضلات اقتصادی شده است؛ دولت باید با نظارت و تلاش بیشتر و دقیق‌تر در روزهای آخر سال و نیز در ما‌ه‌های ابتدایی سال آینده مشکلات اقتصادی ملت نجیب ایران را که همواره در کنار ولایت و انقلاب بوده‌اند برطرف سازد.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول