اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 99

سوخت‌سرایی: رامیان گلستان 6 چشمه زیبا دارد / «گل» رامیان چشمه نام آشنای مسافران است + تصاویر

رئیس ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان رامیان گفت: این شهرستان شش چشمه زیبا و دیدنی را در خود جای داده است.

سوخت‌سرایی: رامیان گلستان 6 چشمه زیبا دارد / «گل» رامیان چشمه نام آشنای مسافران است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی سوخت‌سرایی شامگاه پنج‌شنبه در جمع اعضای ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان رامیان اظهار داشت: هر یک از این چشمه‌ها قابلیت جذب گردشگر را داشته و به عنوان ظرفیت گردشگری برای استان گلستان محسوب می‌شوند.

وی افزود: قرار گرفتن این چشمه در قالب مناطق نمونه گردشگری و اختصاص اعتبارات ویژه به آنها تاثیر چشمگیری در شکوفایی استان و رامیان دارد. 

طبیعت زیبایی شهرستان رامیان

«چشمه گل رامیان» یکی از چشمه‌های نام آشنای مسافران است

فرماندار شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: «چشمه گل» رامیان یکی از چشمه‌های نام آشنا برای مسافران نوروزی و گردشگران بوده و در طول سال جمع زیادی از مردم استان و گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

سوخت‌سرایی با بیان اینکه چشمه گل رامیان در پنج کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است، ادامه داد: «چشمه پشمکی»، «چشمه نیلبرگ»، «چشمه سیدکلاته»، «دیو چشمه» و «اردوگاه انجیلو چشمه» سایر چشمه‌های رامیان هستند.

به گفته وی، رامیان علاوه بر این شش چشمه جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد دیگری نیز دارد که رونق‌بخشی آنها نیازمند حمایت جدی مسئولان و اختصاص دادن اعتبارات کلان مالی است.

رامیان با جمعیتی حدود 100 هزار نفر و 870 کیلومتر مربع مساحت، دارای جنگل‌های غنی و چشم‌اندازهای بسیاری است. این شهرستان در جنوب  «گنبدکاووس» و شرق «علی‌آبادکتول» و غرب و جنوب غربی «آزادشهر» واقع شده است. 

در خصوص وجه‌تسمیه رامیان چند روایت است. مولف «تاریخ رامیان و فندرسک» در این زمینه نوشته است: رامیان در اصل «راه میان» است چون بین راه «مینودشت» و «فندرسک» و همچنین بین راه «استرآباد» و «بسطام» قرار دارد.

همچنین گفته‌اند منظور از رامیان، «آرامی» است زیرا بر اساس داستان‌های شاهنامه، «بیژن»، پهلوان ایرانی، در محلی به نام «ارمن» به شکار «گراز» رفته و احتمال دارد واژه‌های آرمن و آرامی از یک ماده مشتق شده باشند، اما آنچه پیداست در دو کیلومتری شمال رامیان، محلی به نام «کهنه رامیان» وجود دارد.

انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول