اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 88

رئوف‌سیدنژاد: برگزاری برنامه تحویل سال در امامزادگان گلستان چشمگیر بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان حضور مردم در بقاع متبرکه گلستان در ساعات پایانی سال 1391 را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: ویژه برنامه تحویل سال 1392 در 31 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد.

رئوف‌سیدنژاد: برگزاری برنامه تحویل سال در امامزادگان گلستان چشمگیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف‌سیدنژاد بعدازظهر امروز در امامزاده «عبدالله‌بن موسی‌بن جعفر (ع)» گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: مردم استان به دلیل ارادت به خاندان پیامبر و اهل بیت(ع) هر سال برای تحویل سال نو در جوار امامزادگان حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌ها 60 هزار گلستانی در 31 امامزاده و بقعه متبرکه به استقبال سال 1392 هجری خورشیدی آمدند، افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مردم استان گلستان هنگام نماز ظهر و عصر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

20 هزار نفر تحویل سال 1392 را در امامزاده یحیی‌بن‌‌زید(ع) جشن گرفتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: امامزاده «عبدالله‌بن موسی‌بن جعفر(ع)»، برادر امام رضا(ع) در گرگان و امامزاده «یحیی‌بن‌‌زید(ع)» گنبدکاووس محل بیشترین مراجعه‌های مردمی در طول سال به ویژه لحظه تحویل سال نو هستند.

رئوف‌سید‌نژاد ابراز داشت: حدود 20 هزار زائر از شرق و غرب و خارج از استان گلستان هنگام تحویل سال 1392 در امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس حضور یافتند.

به گفته وی، حدود 10 هزار نفر در جوار امامزاده عبدالله(ع) گرگان و 29 هزار نفر نیز در جوار 29 امامزاده و بقعه متبرکه دیگر استان گلستان تحویل سال 1392 را جشن گرفتند.

استقبال 10 هزار نفری در امامزاده عبدالله(ع) گرگان از بهار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری ویژه برنامه تحویل سال 1392 یکی از ارکان طرح «آرامش بهاری» بوده که در بقاع متبرکه سراسر کشور در حال اجراست، زمان آغاز ویژه برنامه تحویل سال 1392 در بقاع متبرکه استان را اذان ظهر اعلام کرد و گفت: این برنامه بخش‌های مختلف دارد.

وی افزود: قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت دعای تحویل سال سه برنامه مهم تحویل سال 1392 هجری شمسی در بقاع متبرکه استان گلستان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز به برندگان این مسابقات بخش‌های دیگری از ویژه برنامه تحویل سال نو هستند، اذعان داشت: برندگان مسابقه «وقف، احسان ماندگار» نیز در این ویژه برنامه تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، زائران حرم‌های مطهر امامزادگان استان گلستان با قرائت زیارت «آل یاسین» و اجرای تواشیح به استقبال سال 1392 رفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار داشت: سخنرانی، برگزاری شعر آئینی و قرائت «هفت‌سین قرآنی» بخش‌های متنوع دیگری از ویژه برنامه تحویل سال جدید هجری خورشیدی بودند.

رئوف‌سید‌نژاد خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، ورزشکاران، نخبگان علمی و فرهنگی، هنرمندان، اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه، روحانیون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه حضور به هم رساندند.

به گفته وی، از صدا و سیمای مرکز استان گلستان برای پخش زنده این ویژه برنامه‌ها دعوت شده است.    

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول