اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 46

کوهساری: طرح «آرامش بهاری» در 31 بقعه گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طرح نوروزی «آرامش بهاری» در 31 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

کوهساری: طرح «آرامش بهاری» در 31 بقعه گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد کوهساری امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی، زمان آغاز طرح آرامش بهاری را 29 اسفندماه 91 و زمان پایان آن را 15 فروردین 92 اعلام کرد.

در طرح آرامش بهاری برنامه‌های جذاب فرهنگی اجرا می‌شود

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌های جذاب و مفید فرهنگی برای مجاوران و زائران حرم‌های مطهر امامزادگان برگزار می‌شود.

کوهساری تصریح کرد: این طرح چهار رکن داشته که تمامی این ارکان باید در بقاع متبرکه به اجرا درآیند، در غیر اینصورت اجرای طرح ناقص خواهد بود.

به گفته وی، علاوه بر این چهار رکن هیئت امنای هر بقاع متبرکه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و با رعایت موازین اسلامی، حق برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی را دارد. 

مراسم تحویل سال نخستین رکن طرح آرامش بهاری است

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: نخستین رکن طرح آرامش بهاری برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در کنار حرم مطهر امامزادگان استان است.

کوهساری تأکید کرد: این برنامه در 31 بقعه متبرکه به ویژه در مسیرهای پرتردد و زائرخیز مانند امامزاده «عبدالله‌بن‌ موسی‌بن‌جعفر» (ع) گرگان و امامزاده «یحیی‌بن‌زید» (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح «هفت‌سین قرآنی» نیز در این مراسم اجرا خواهد شد.

برپایی خیمه‌های معرفت دومین رکن این طرح است

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، دومین رکن طرح آرامش بهاری را برپایی خیمه‌های معرفت ذکر کرد و گفت: در این خیمه‌ها مبلّغان متخصص از قم و استان در خصوص مسائل مختلف بحث می‌کنند.

حضور امام جماعت و ارائه خدمات رفاهی رکن‌های سوم و چهارم طرح آرامش بهاری هستند.

کوهساری متذکر شد: رکن سوم این طرح حضور روحانی برای اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و رکن چهارم آن ارائه خدمات رفاهی به مجاوران و زائران این بقاع است.

لازم به ذکر است؛ برخلاف فعالیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در تعطیلات نوروزی این اداره‌کل عضو ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان نیست.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول