اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی / 53

سمیعی: طرح «استقبال ایمن از بهار» در گلستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با ابلاغ طرح «استقبال ایمن از بهار» به فرمانداری‌ها و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، این طرح در گلستان اجرایی می‌شود.

سمیعی: طرح «استقبال ایمن از بهار» در گلستان اجرا می‌شود

قاسم سمیعی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این طرح از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و 15 فروردین سال 92 به پایان می‎رسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طرح، دو  صفحه فرم ارزیابی نیز برای دستگاه‌های اجرایی ارسال شد تا با تکمیل آن نسبت به مستندسازی فعالیت خود در این طرح و ارسال آن به دبیرخانه مدیریت بحران اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تمهیدات لازم برای مواجه شدن با حوادث احتمالی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورالعملی مشتمل بر 21 بند از سوی وزیر کشور به دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ و صورت جلسه ستاد اجرایی نیز شامل توصیه‌های مهم پیشگیری و مقابله برای آنان ارسال شده است.

سمیعی تأکید کرد: دستورالعمل وزیر کشور با هدف فراهم آوردن تسهیلات لازم برای انجام هر چه مطلوب‌تر سفرهای نوروزی در فضایی ایمن، توأم با شور و نشاط و ارزش‌های اسلامی تدوین شده است.

ارتقای خدمت به مسافران نوروزی در اولویت دستگاه‌های اجرایی گلستان باشد

وی عنوان کرد: بندهای این دستورالعمل، متناسب با اقدامات دولت خدمتگزار و ارتقای خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی به استان گلستان است و همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید نسبت به ایجاد آمادگی و اجرایی کردن آن اهتمام کنند.

جلسه‌های «استقبال ایمن از بهار» در شهرستان‌ها تشکیل شد

وی یادآور شد: طبق گزارش‌های دریافتی جلسه‌های مرتبط با طرح تشکیل شده و دستگاه‌های امدادی نیز از آمادگی لازم برای یاری‌رسانی به هموطنان برخوردار هستند.

این مسئول گلستانی با تأکید بر آمادگی لازم همه دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده بتوانیم در سال‌جاری شاهد تعطیلات ایمن و به دور از حادثه باشیم.

توان امدادی استان در خدمت طرح استقبال ایمن از بهار

سمیعی اظهار داشت: حداکثر به کارگیری توان سازمان‌های امدادی و خدماتی استان از جمله راه و ترابری، اورژانس، آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر استان و ... برای توزیع امکانات مورد نیاز در موضوع امدادرسانی و نجات جان مصدومان در قالب یک مدیریت واحد و یکپارچه از اهداف این طرح نوروزی است.

وی با تأکید بر رعایت قانون و توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس راهنمایی و راهداران راه و ترابری توسط مسافران نوروزی ادامه داد: رعایت قوانین و نکات ایمنی می‌تواند مسیری ایمن و مسافرتی بدون خطر را برای مسافران این ایام به استان فراهم سازد.

گلستان معبر ورودی و خروجی زائران امام رضا (ع)

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان معبر ورودی و خروجی مسافران مشهد مقدس و زائران امام هشتم (ع) است، این استان همه تلاش خود را برای ماندگاری بیشتر هموطنان در این منطقه سرسبز و زیبا به عمل خواهد آورد.

سمیعی با تأکید بر ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای طرح گفت: دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداری‌ها باید روند اجرای طرح و نتایج آن را حداکثر در قالب یک گزارش شش صفحه‌ای تا مورخ 20 فروردین‌ماه سال آینده به این اداره کل ارسال کنند.

تسریع در ارسال لیست کشیک و رده مدیریتی دستگاه‌های اجرایی

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادی استان که تاکنون اسامی کشیک و سه رده مدیریتی دستگاه خود را به این اداره کل اعلام نکرده‌اند، موظف هستند،‌ سریعاً نسبت برای این مهم اقدام کنند.

گفتنی است، استقبال ایمن از بهار، طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/83002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول