اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات مهمان پلیس هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم در روز چهارشنبه‌سوری نیست، گفت: هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات مهمان پلیس هستند.

هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات مهمان پلیس هستند

علیرضا صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال هیچ عقبه‌ای در تاریخ کشور ندارد، ولی با خرافه‌پرستی این امر تبدیل به عادت اجتماعی شده است.

این مسئول با تاکید بر رفتار درست در روز چهارشنبه‌سوری افزود: در صورتی که این عادت اجتماعی به خوبی تبیین نشود، تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان به منظور کنترل بیشتر در این روز و ایجاد امنیت برای شهروندان تمهیدات لازم را اندیشیده است، اضافه کرد: همه توان نیروی انتظامی به کار بسته شده تا به امید خدا چهارشنبه آخر سال امن برای مردم استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه پلیس انتظامی استان در فضای سایبری نیز اقدام به کنترل معابر عبوری می‌کند، اضافه کرد: 170 نقطه از استان که احتمال حادثه در آنها زیاد است، شناسایی شده و در این روز مورد کنترل قرار می‌گیرند.

صالحی با اشاره به اینکه امسال استراژدی پلیس همراهی با شادی مردم است، افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و در تلاش برای ساخت چهارشنبه‌ای ایمن برای شهروندان است.

این مسئول با بیان اینکه طرح‌های نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد، افزود: برپایی چادرهای نوروزی، انتشار و توزیع بروشورها، نصب بنرهای هشداردهنده در داخل شهرها و جاده‌ها از دیگر برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان برای ارتقاء امنیت اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی پیش از فرا رسیدن نوروز است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات انتظامی ترافیکی نوروز فرماندهی انتظامی استان زنجان در ارزیابی‌های صورت گرفته در سال‌های قبل رتبه خوبی را کسب کرد، گفت: با تمهیدات صورت گرفته امید است این وضع در سال‌جاری حفظ و ارتقا یابد.

* برخورد شدید پلیس با متخلفان و اخلال‌گران امنیت عمومی

صالحی در ادامه به برخورد شدید پلیس با متخلفان و اخلال‌گران امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی که با دستگاه قضا صورت گرفته کسانی که بخواهند در این روز سوء استفاده کرده و با هنجارشکنی برای مردم مزاحمت ایجاد کنند پلیس زنجان به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که در این زمینه دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت و خودروهای رانندگان متخلف نیز در این مدت در توقیف خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به شعار پلیس در نوروز «نوروز پر نشاط با رعایت قانون و احترام به دیگران» تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال 4 هزار و 129 گشت انتظامی ترافیکی به منظور تامین نظم و امنیت راه‌ها و شهرهای استان پیش‌بینی و ایستگاه‌های نوروزی در ورودی و خروجی شهرها برای راهنمایی مسافران برپا می‌شود.

این مسئول به خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز نیز توصیه کرد: قبل از اسباب‌کشی در ایام نوروز مراتب را با کلانتری و پاسگاه محل در میان گذاشته و مراقب اموال و وسایل‌شان بوده و کسانی که منزلشان خالی از سکنه است افراد و همسایه‌های مورد اطمینان خود را در جریان قرار دهند.

صالحی عنوان کرد: در طرح نوروزی، پلیس در آماده‌باش صددرصد بوده و قرار گاه نوروزی نیز با شرکت همه ادارات و ارگان‌های خدمات‌رسان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان و مسافران نوروزی در نیروی انتظامی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه نوروزی با شرکت همه ادارات و ارگان‌های خدمات‌رسان در نیروی انتظامی استان تشکیل شده تا در خدمت مردم باشد گفت: با زحمات همه همکاران، استان زنجان یکی از امن‌ترین استان‌های ایران اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد : پوشش مناسب و مطلوب انتظامی تفرجگاه‌ها، محل‌های اسکان مسافران نوروزی، مراکز خرید و اماکن پرتردد، تعامل و هماهنگی بسیار گسترده با صدا و سیما استان، برنامه‌ریزی به منظور حضور مسئولان انتظامی در صدا و سیما و ارائه هشدارهای پلیسی به مسافران و مردم و غیره از اقدامات گسترده دیگر پلیس در نوروز است.

وی خاطرنشان کرد :به منظور کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفته که این برنامه‌ها پیش از فرا رسیدن نوروز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول