اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان:‌

ایران به پشتوانه خون شهدا، مقتدرترین کشور جهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به برکت و پشتوانه خون شهدا، ایران به عنوان مقتدرترین کشور منطقه و جهان محسوب می‌شود.

ایران به پشتوانه خون شهدا، مقتدرترین کشور جهان است

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد:‌ امام خمینی (ره) به منظور رسیدگی مادی و معنوی به امور شهدا و خانواده‌ آنان، در 22 اسفند 1358 فرمان تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و در 19 اردیبهشت 1383 بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی اداری، طرح تجمیع نهادهای ایثارگران در ساختاری یکپارچه توسط دولت تصویب و بدین ترتیب بنیاد شهید انقلاب اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام یافت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بنیاد شهید را به تاسی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، برای رفع نیازمندی‌های این خانواده‌ها صادر فرمود، افزود: هدف امام راحل رسیدگی به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در جامعه اسلامی بود.

*صدور اندیشه و راه شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان صدور اندیشه و راه شهدا، را از دیگر اهداف تشکیل این نهاد برشمرد و گفت: امام کوتاهی در این زمینه را جبران‌ناپذیر می‌دانستند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا، نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت بالنده‌ای در جهان تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر، بدون در نظر گرفتن نقش جمهوری اسلامی ایران، هیچ فعل و انفعالی در منطقه صورت نمی‌گیرد.

نیک‌بخش با اشاره به نقش برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر انقلاب ایران به پشتوانه خون شهدا به عنوان مقتدرترین کشور در منطقه و جهان مطرح و محسوب می‌شود.

وی گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران و تدابیر داهیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امروز ایران در اوج پیشرفت و ترقی قرار دارد و ما باید همیشه ایام، قدردان شهدا و خانواده آنان باشیم.

وی یادآور شد: استقامت مردم ولایی موجب اقتدار نظام در عرصه‌های مختلف شده است.

*مردم با چنگ و دندان از نظام حمایت می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان با اشاره به اینکه مردم با چنگ و دندان از نظام اسلامی حمایت و طرفداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح منطقه و جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام با ایران، در جهان شناخته می‌شود، تصریح کرد: مردم ایران پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز درآوردند.

نیک‌بخش ادامه داد: قدرت عاشورایی ملت ایران موجب کسب موفقیت‌های بیشمار در عرصه‌های مختلف شده و انقلاب اسلامی اکنون به نقطه‌ای رسیده است که حرف نخست را در گسترش اسلام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در عرصه‌های مختلف علمی می‌زند.

وی وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: شهدا متعلق به همه آحاد جامعه است و باید همه آحاد ملت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

*انتقال فرهنگ ایثار به نسل سوم و چهارم جامعه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان با بیان اینکه هرچه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد، آن جامعه در عرصه‌های مختلف موفق‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ به نسل سوم و چهارم جامعه منتقل شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را موجب تحکیم پایه‌های نظام اسلامی برشمرد و گفت: ‌با ترویج این فرهنگ گفتمان انقلاب اسلامی پایدارتر می‌ماند.

نیک‌بخش احترام به ایثارگران را وظیفه همه مردم عنوان کرد و گفت: سپاس از جامعه ایثارگری وظیفه همه اقشار جامعه است.

 

 
وی با بیان اینکه آسایش و امنیت جامعه، امروز مدیون ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: باید این ایثارگری‌ها را قدر دانسته و به خوبی در جامعه ترویج داد.

انتهای پیام/73003/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول