اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

ترویج فرهنگ شهادت مقدس‌ترین پایگاه اصالتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پایگاهی ارزشمند و اصالتی در صیانت از این گنجینه ارزشمند است.

ترویج فرهنگ شهادت مقدس‌ترین پایگاه اصالتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر ودود سید شنوا عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه 68 شهید کوثر اظهار داشت: تمام سرمایه‌ها و داشته‌های ارزشی خودمان را از مجاهدت هشت ساله رزمندگان و ایستادگی آنها در برابر دشمن داریم که باید این پایگاه منیع و ارزشمند را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های فعالیت بنیاد شهید مربوط به مسائل پژوهشی و انتشار کتاب‌های ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و دستاوردهای اصیل در این زمینه است، افزود: بنیاد شهید تاکنون توانسته است 35 جلد کتاب ارزشمند را به چاپ برساند و انتشار چهار جلد کتاب در مورد زندگینامه شهدا در دستور کار می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: یکی از آثار ارزشمند در این زمینه تدوین و تهیه کتاب زندگینامه 68 شهید کوثر است که همزمان با سالگرد تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد که در این کتاب سعی شده وصایا، اسناد، خاطرات و همچنین سخنان بستگان و اطرافیان شهدا جمع‌آوری شده و به صورت یک مجلد در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

سید شنوا این حرکت را نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشمند‌ترین فعالیت فرهنگی در کنار تولید و پخش برنامه‌های ویژه از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برای 39 سردار شهید استان ویژه برنامه‌ای را تهیه کرده و کتاب ارزشمندی را نیز تدوین کنیم تا علاقمندان بتوانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

این مسئول به کتاب‌های در حال تدوین نظیر اشعار شهدای سوها با عنوان افلاکیان، زندگینامه شهدای پارس‌آباد، زندگینامه جانبازان 70 درصد با عنوان بلاجویان دشت کربلا اشاره کرد و ادامه داد: کتاب شهدای دانشجو نیز با عنوان امتحان نهایی در دست چاپ و نشر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به برگزاری جلسات منظم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌ها و همچنین بررسی برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران چشم و چراغ این ملت هستند که هر چقدر در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه کنیم باز هم کم به نظر می‌رسد.

سید شنوا فعالیت 30 مدرسه شاهد با پوشش تحصیلی یک هزار و 170 دانش‌آموز و تحصیل 2 هزار و 296 دانشجو را یادآور شد و تاکید کرد: بیش از  12 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران زیر‌‌پوشش فعالیت‌ها و خدمات قرآنی قرار گرفته‌اند.

وی از ارائه خدمات بیمه تکمیلی به ایثارگران به تعداد 20 هزار و 766 نفر و همچنین اجرای طرح پایش سلامت در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و افزود: در قالب طرح سپاس مراجعه خادم به مخدوم 4 هزار و 200 خانواده شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده زیر‌پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از کتاب «جرعه‌نوشان کوثر‌ » که به همت امیر رجبی تهیه و چاپ شده و محوریت آن زندگینامه 68 شهید کوثر است رونمایی شد.

انتهای پیام/62004‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول