اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

شهادت نسخه شفابخش حفظ کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ایثار و شهادت نسخه شفابخش حفظ کشور در برهه های مختلف زمان است.

شهادت نسخه شفابخش حفظ کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا در دیدار با مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید سعی کنیم تفکر شهدا را در جامعه به خصوص برای جوانان و نسل‌های آینده احیا کنیم.

وی تصریح کرد: شهادت در جامعه ما به عنوان یک واقعیت در جریان اصیل فرهنگی محسوب می‌شود، بنابراین سرلوحه قراردادن این تفکر در جامعه ما بسیار ضروری است.

این مسئول با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: براساس آیات قرآنی شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی دارند، لیکن ما باید به این امر اعتقاد راسخ داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تأکید کرد: شهدا کسانی هستند که به سوی خدا حرکت کردند و اکنون مزار و وصیت‌نامه‌های آنان مردم را به سوی خدا و ولایتمداری دعوت می‌کند.

باریک‌بین با تأکید بر شناساندن بیشتر شهدا توسط مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید در شناساندن هرچه بیشتر و بهتر شهدا به نسل جوان و زنده نگهداشتن یاد و خاطره ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس تلاش کنند.

وی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را ترویج ایثار و شهادت در جامعه دانست‌ و افزود: یکی از ابزارهای مبارزه با تهدیدهای دشمنان در عصر کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت عبارت از افکار، اعتقادات ،ارزش‌ها و دل‌بستگی‌هایی است که در انقلاب و دفاع هشت ساله ملت ایران در میان جوانان تجلی یافت.

باریک‌بین یادآور شد: استقلال و پیشرفت و امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با قدردانی از خدمات کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خدمت به خانواده‌های معظم شهدا بیان داشت: کار شما بسیار ارزشمند بوده و باید در خدمت به خانواده‌های شهدا به ویژه تربیت و تحصیل فرزندانشان کوشا باشید تا آنان نیز در مسیر آرمان‌های شهدا حرکت کنند.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول