اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع سالیانه هیئت فوتبال رخ داد

طرح استیضاح رئیس هیئت فوتبال آن هم با رأی مخفی

خبرگزاری فارس: مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال اردبیل که چند نفری طرح استیضاح رئیس هیئت فوتبال استان را ارایه کرده بودند تا با رأی مخفی این کار انجام شود در نهایت کار بی‌سرانجام ماند و آنها نتوانستند به اهدافشان دست پیدا کنند.

طرح استیضاح رئیس هیئت فوتبال آن هم با رأی مخفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که عصر امروز برگزار شد، تعدادی از اعضا با انتقاد شدید از کفاشیان و نحوه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان که از قول آنها هیچ وجاهت قانونی نداشت خواستار برگزاری مجمع فوق‌‌العاده شدند تا استیضاح رئیس هیئت با رأی مخفی انجام شود.

علیرضا احدی رئیس هیئت روستایی، عشایری استان اردبیل و یکی از اعضای مجمع با انتقاد شدید از عملکرد هیئت فوتبال برگزاری مجامع سالیانه را فاقد وجاهت قانونی دانست و مدعی شد ما طی نامه‌ای به کفاشیان خواستار استیضاح و برکناری رئیس هیئت فوتبال بودیم اما با گذشت 17 ماه از روی کار آمدن نوتاش همچنان این نامه بدون جواب مانده است.

وی با انتقاد از برگزار نشدن مجمع عمومی در کمتر از 45 روز بعد از انتخابات هیئت فوتبال خاطر نشان کرد: تمامی عملکرد هیئت فوتبال زیر سئوال رفته و هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد و ما براساس بند 10 ماده 10 اساسنامه فدراسیون فوتبال امیدواریم مجمع در مورد استیضاح نوتاش تصمیم‌گیری کند.

مشاجره هیچ دردی را از فوتبال دوا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس هیئت فوتبال مشگین‌شهر نیز با انتقاد از تأخیر یک ساعته در برگزاری مجمع گفت: قرار نبود مجمع فوق‌العاده برگزار شده و استیضاحی مطرح شود.

علی آهنگری افزود: بنده به صراحت اعلام می‌کنم با مشاجره و دعوای ورزش و جوانان و هیئت فوتبال کار به جایی نمی‌رسد بلکه شایسته است با همدلی و تعامل بیشتر به سمت کارآمدی بیشتر در این رشته حرکت کنیم.

وی با انتقاد از دعواها و درگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان با هیئت فوتبال و تعطیل ماندن بسیاری از مسابقات تصریح کرد: ما از پشت پرده خبر داریم و اگر قرار است آنها را بازگو کنیم قطعاً بسیاری از حقایق را اعلام می‌کنیم.

پشت پرده انتخاب کفاشیان به جای علی‌آبادی در فدراسیون فوتبال

اما یکی از پیشکسوتان هیئت فوتبال استان اردبیل و رئیس هیئت فوتبال شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: در دور اول انتخابات فدراسیون فوتبال به کفاشیان که به جای علی‌آبادی سر از این فدراسیون درآورد چقدر فشار و سختی را تحمل کرده و در اوج سرما و یخبندان خودمان را برای حفظ آبروی فوتبال به تهران رساندیم و با توصیه‌ها و مسایل پشت پرده بسیار کفاشیان انتخاب شد.

مسعود هوشمندی با بیان اینکه چهار سال کفاشیان را تحمل کرده و برای بار دوم نیز او رأی آورد، اضافه کرد:‌ همه نابسامانی‌های امروز فوتبال ناشی از بی‌تدبیری‌های او است.

اما مسئول هیئت فوتبال پارس‌آباد نیز در دفاع از عملکرد نوتاش بیان کرد: معلوم نیست به چه دلیلی ورزش و جوانان استان اجازه نمی‌دهد این هیئت به فعالیت خود ادامه دهد در حالی که با جمع‌آوری امضاهای جعلی نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال نوشتند تا در فعالیت نوتاش اختلال ایجاد کنند که چنین حرکتی به معنای واقعی صحیح نیست.

اصغری یادآور شد: در جنگ و دعوای هیئت فوتبال با اداره کل ورزش و جوانان فوتبال این استان است که لطمه خورده و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

ورزش اردبیل سال 91 در اوج بود

در ادامه این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام اینکه ورزش استان در سال 91 در اوج اقتدار قرار داشت، گفت: ما هرگز در سایه قهرمانی‌های رضازاده و دایی با خیال راحت ننشستیم ولی نباید ورزش را با فوتبال مقایسه کرد.

احد پازاج به غیر قانونی بودن حضور نماینده‌ای از سوی کفاشیان در این مجمع اشاره کرد و افزود: شایسته بود خود او در این جلسه حاضر می‌شد.

وی با بیان اینکه با حضور یک سوم اعضا استیضاح شکل قانونی به خود می‌گیرد، تصریح کرد: نباید با بازی با کلمات و زیر سئوال بردن اساسنامه خدشه‌ای در این کار به وجود آوریم.

پازاج با تکرار چندین باره این سخن که بنده رئیس این مجمع هستم و خودم تصمیم می‌گیرم چرا که پیش از این همه تصمیمات کفاشیان در حوزه فوتبال غیر قانونی بوده است، خاطر نشان کرد: ما این جلسه را مجمع فوق‌العاده محسوب می‌کنیم و در جهت استیضاح نوتاش توانمان را به کار گرفتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان که مدعی بود تمام اساسنامه‌های فوتبال را قرائت کرده و نسبت به آنها آشنا است، بیان کرد: بنده از تمام هیئت‌ها حمایت می‌کنم و برای هیئت فوتبال استان نیز ورزشگاه علی دایی را در اختیارشان قرار دادم اما آنها انتظار دارند نگهداری آن را نیز ما انجام دهیم.

این نشست در مدت دو ساعت حاشیه‌های بسیاری از طعم دعوا و درگیری داشت به طوریکه حتی از ورزش و جوانان استان تعدادی افراد به کار گرفته شده بودند تا بین اعضای مجمع کاغذ آرا برای استیضاح رئیس هیئت فوتبال استان توزیع کنند که این امر با مخالفت جدی روبه‌رو شد و در ساعاتی از جلسه تنش بسیار بالا بوده و درگیری‌ها گاه از حد لفظی نیز گذشت و نقطه جالب اینکه همچنان اختلاف اداره کل ورزش و جوانان استان با هیئت فوتبال استان به دلایلی که گفته می‌شود نوتاش حاضر نیست خواسته‌های غیرقانونی ورزش و جوانان را بپذیرد همچنان ادامه دارد، قرار شد بعد از تعطیلات عید نوروز با حضور کفاشیان موضوع استیضاح دوباره رئیس هیئت مطرح شود تا تکلیف نابسامانی فوتبال این استان مشخص و معلوم شود.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول