اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت مطرح کرد

برخی وزرا استحقاق بیشتری برای استیضاح داشتند/ بداخلاقی مجلس برنامه‌ریزی شده بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی وزرا استحقاق بیشتری برای استیضاح داشتند گفت: بداخلاقی مجلس برنامه‌ریزی شده بود.

برخی وزرا استحقاق بیشتری برای استیضاح داشتند/ بداخلاقی مجلس برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام اسلامی در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و روزبه‌روز شاهد موفقیت بیشتر نظام هستیم.

وی افزود: رهبری با افق دید بالا مسائل نظام را رصد می‌کنند و برای مقابله با مشکلات اقتصادی مسئله تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که امیدوار هستیم شاهد حمایت از تولید ملی باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات مشهور به یکشنبه سیاه مجلس بیان داشت: بداخلاقی که در مجلس رخ داد، برنامه‌ریزی شده و مدون بود و قرار بود در روز سئوال از رئیس‌جمهور اجرا شود و افرادی که به فکر فرافکنی بین مسئولان بودند، از جلسه استیضاح برای این طرح استفاده کردند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه مخالف طرح استیضاح بوده‌ام، خاطر نشان کرد: بنده مخالف استیضاح وزیر کار بوده و اصل کار را اشتباه می‌دانستم، چون وقتی التهابی در جامعه ایجاد می‌شود باید توجه داشته باشیم که برای عموم مردم سودآور باشد.

وی حب و بغض را منشأ استیضاح وزیر کار دانست و افزود: منشأ استیضاح وزیر کار حب و بغض بود و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرد.

موسوی‌نژاد گفت: اگر استیضاح به‌خاطر عملکرد ضعیف وزرا و ضعف در خدمت‌گزاری به مردم باشد از آن استقبال می‌کنیم ولی صرفا انتصاب یک مدیر دلیل خوبی برای استیضاح نبود.

وی متذکر شد: اگر عملکرد را مبنای استیضاح قرار می‌دادیم، برخی وزرا در دیگر حوزه‌ها استحقاق بیشتری در این زمینه داشتند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: معرفی مفاخر شهرستان دشتستان اقدام برجسته‌ای است و یکی از مزایای این امر ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری میان مردم شهرستان خواهد بود.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: دشتستان شخصیت‌های بزرگی را در خود جای داده که مقابل ظلم و جور ایستادگی کردند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، دینی، مذهبی و ... تاثیرگذار بوده‌اند و مردم باید با این شخصیت‌ها آشنا باشند.

ایجاد دبیرخانه برای معرفی مفاخر دشتستان

وی یادآور شد: برخی از شخصیت‌های تاریخی و مفاخر دشتستان، برای مردم شهرستان هم ناشناخته هستند و باید دبیرخانه‌ای این شخصیت‌ها را به مردم معرفی کند.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: مستندات تاریخی نباید تنها گردآوری شوند، بلکه باید آن را در اختیار مردم قرار دهیم و اهالی شهرستان را با مفاخر آشنا کنیم.

وی افزود: امکان ندارد شخصیتی که برای مردم منطقه ناشناخته است را بخواهیم در همایش‌های ملی مطرح کنیم و باید ابتدا همایش‌های محلی و منطقه‌ای برای معرفی مفاخر و شخصیت‌های دشتستان برگزار کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی شهرستان پاسخگوی نیازهای مردم نیست و باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم مردم را به حقوق واقعی‌شان برسانیم.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: همیشه طرح‌ها و مسائل مرتبط با حقوق مردم را از طریق رسانه‌ها و بین افکار عمومی نخبگان مطرح می‌کنم تا از دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای ایشان به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم بهره‌مند شوم.

وی اضافه کرد: به آنچه که حق واقعی مردم دشتستان بوده دست نیافته‌ایم و محرومیت‌هایی که در شهرستان شاهد آن هستیم نیز متأثر از همین امر است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: زیرساخت‌های اشتغال در شهرستان دشتستان بسیار ضعیف است و جوانان ما برای دستیابی به فرصت‌های شغلی مجبورند به عسلویه بروند، در حالی که ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی در این شهرستان وجود دارد که برای توسعه سطح اشتغال شهرستان می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: عوامل متعدد و دلایل مختلفی وجود داشته که در گذشته مانع آن شده که به حقوق خود برسیم و امروز باید با همکاری و تعامل بیش از پیش برای احیای حقوق خود تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: اگر حقوق هر یک از شهرستان‌ها به‌درستی و به‌طور کامل پرداخت می‌شد، در هیچ یک از مناطق شاهد وجود مشکلات نبودیم و بنده شخصا مخالف آن هستم که حقوق سایر شهرستان‌های استان را به ما اختصاص دهند، بلکه خواستار پرداخت کامل حقوق مردم هستم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه در گذشته حقوق شهرستان‌ها به‌درستی توزیع نشده است، بیان داشت: در گذشته حقوق شهرستان‌ها به‌درستی توزیع نشده و عواملی مانند قدرت نفود و لابی‌گری‌های متعدد در توزیع حقوق مؤثر بوده است.

موسوی‌نژاد گفت: یکی از راهکارهایی که برای رفع مشکلات شهرستان مطرح می‌شود، ارتقای فرمانداری دشتستان به فرمانداری ویژه است که مطرح می‌شود، ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که دشتستان هیچ‌یک از مؤلفه‌های سه‌گانه فرمانداری ویژه را ندارد و نباید وقت خود را از این طریق تلف کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای بخش‌های دشتستان به شهرستان جدید و حفظ وضعیت فعلی شهرستان و تلاش برای جذب اعتبارات و امکانات بیشتر از راهکارهایی است که پیش رو داریم و باید به‌صورت دقیق بررسی کنیم که کدام یک از راه‌حل‌ها پاسخگوی نیازهای مردمی خواهد بود و از نخبگان شهرستان در این زمینه راهنمایی و مشاوره خواهیم گرفت.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: تاکنون هیچ نظرسنجی جامعی در ارتباط با ارتقای برخی بخش‌های دشتستان به شهرستان جدید ندیده‌ام و تنها نظرسنجی‌هایی توسط برخی رسانه‌ها صورت گرفته که مخاطب خاص دارند و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آحاد جامعه باشد.

وی بیان داشت: نظرسنجی‌هایی که از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود به‌دلیل عدم دربرگیری تمامی اقشار مردم، جامعه آماری قابل قبولی در ارتباط با مسائل مختلف نیست.

موسوی‌نژاد گفت: برخی مراکز نظرسنجی مثل مراکز نظرسنجی سپاه، صدا و سیما، وزارت کشور و ... نظرسنجی‌های دقیقی انجام می‌دهند که بیانگر خواسته عموم مردم است و به این نظرسنجی‌ها می‌توان اعتماد کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سال‌های طولانی است که مردم بخش‌های آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به دنبال ارتقای بخش خود به مرکز شهرستان هستند و احساس می‌کنند از این طریق می‌توانند به پیشرفت مناطق خود کمک کنند.

وی گفت: خواسته‌ مردم را مورد بررسی و با نخبگان و خواص جامعه در این خصوص بحث و گفت‌وگو می‌کنم و هرگونه پاسخ به خواسته مردم باید مبتنی بر منطق، ادله و استدلال قوی باشد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نصب مجسمه غضنفرالسلطنه برازجانی نیز اظهار داشت: نصب این مجسمه از اختیارات شورای شهر و شهرداری است و از اختیارات نماینده مجلس نیست.

وی تاکید کرد: تبیین شخصیت مفاخر دشتستان مهم‌تر از نصب مجسمه آن‌ها در شهر است و سبب افزایش روحیه خودباوری می‌شود.

انتهای پیام/2451/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول