اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال کرمان:

لیگ‌های استان با‌ مشکلات عدیده مالی‌ برگزار شد‌/ تفکیک وظایف مهم‌ترین اقدام در ساختارسازی فوتبال است‌

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: با وجود مشکلات عدیده مالی‌، لیگ‌های استان کرمان برگزار شد.

لیگ‌های استان با‌ مشکلات عدیده مالی‌ برگزار شد‌/ تفکیک وظایف مهم‌ترین اقدام در ساختارسازی فوتبال است‌

مراد حاج‌جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت:‌ به بسیاری از اهداف و برنامه‌هایی که تا پیش از این در مجمع هیئت فوتبال طرح شده بود، دست یافتیم.

وی بیان داشت: در حقیقت این برنامه‌ها ادامه‌ برنامه‌های گذشته ‌در زمینه توسعه فوتبال‌، فوتسال، فوتبال ساحلی و آموزش مربیان و داوران بود که در نهایت به انجام رسید.

حاج‌جعفری عنوان کرد: در کنار این برنامه، راه‌اندازی بخش‌های‌ مالی و اداری، ‌مسابقات و همچنین ساختار‌سازی چارت هیئت فوتبال از دیگر برنامه‌های مهمی بود که می‌توانست نقش تأثیر‌گذاری در توسعه فوتبال استان کرمان داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌، پروژه احداث ساختمان جدید هیئت فوتبال استان بود که نتوانستیم در این بخش موفق عمل کنیم، البته این پروژه در بین برنامه‌های کلان هیئت فوتبال استان جای دارد و امیدوارم هر فردی که بر مسند کار و مدیریت هیئت حضور یافت؛ بتواند این پروژه را به سر‌انجام رساند.

استاندارد‌سازی از الزامات مورد تأکید‌ AFC است

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان به استاندارد‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این مهم تأکید بسیاری دارد، این اصل باید در باشگاه‌ و هیئت به خوبی رعایت شود.

حاج‌جعفری افزود: هم‌اکنون شاهد اصرار AFC بر ایجاد و رعایت ساختار در باشگاه‌ها هستیم؛‌ به عقیده من استاندارد‌سازی در هیئت‌های فوتبال نیز‌ به زودی در بین پروژه‌های مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مسئول فوتبال استان کرمان از اینکه توانستیم با توجه به ‌ایجاد این بخش در هیئت فوتبال استان‌ با همکاری همه ‌ساختار سازمانی هیئت فوتبال را تدوین و اجرا کنیم، خوشحال هستم‌؛ به عقیده من کرمان و هیئت فوتبال استان کرمان از پیشگامان بحث ساختار‌سازی و استاندارد‌سازی در تمام کشور است.

کمیته توسعه، تدوین برنامه‌های هر ساله فوتبال‌ را تنظیم می‌کند

حاج‌حعفری با اشاره به اینکه برنامه‌های فوتبال استان کرمان همه ساله طی یک تقویم و آیین‌نامه اجرایی از سوی کمیته توسعه تدوین تنظیم و در همایشی یک روزه در اختیار رؤسای هیئت‌ها، مدیران باشگاه‌ها و سرپرستان تیم‌ها قرار می‌گیرد، اذعان داشت: در این برنامه که پنج ساله تدوین شده است، تمام برنامه‌ها در مورد توسعه فوتبال، فوتسال‌ و فوتبال ساحلی‌ در بخش مردان و زنان به همراه آموزش و پیش‌بینی چگونگی اجرای این روند در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون دومین سال اجرای این ‌آیین‌نامه پنج ساله انجام و اجرا شده است؛ در این بین معیارهای پیش‌بینی شده با همت رؤسای اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها، رؤسای هیئت‌ها و مدیران عامل باشگاه‌های عضو به خوبی به انجام رسیده است، البته با توجه به طراحی این برنامه به صورت پنج ساله باید سه سال پایانی این برنامه نیز در آینده پیگیری و به انجام رسد که این مهم برای توسعه فوتبال و فوتسال است.

23 زمین چمن در‌ استان کرمان وجود دارد

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان ابراز داشت: 23 زمین چمن در تمام استان کرمان وجود دارد که در این بین تنها زمین‌های خواجو و سلیمی‌کیا در اختیار هیئت فوتبال قرار دارند و مابقی زمین‌ها در اختیار بخش‌های خصوصی‌، اداره‌های دولتی‌ و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند.

تفکیک وظایف مهم‌ترین اقدام در ساختارسازی هیئت فوتبال است

حاج‌جعفری در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم ‌حضور فوتبالی‌ها در هیئت فوتبال استان کرمان گفت: تفکیک وظایف در بخش‌های ستادی، کمیته‌ها و دپارتمان‌ها از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای ساختار‌سازی در هیئت فوتبال است.

وی عنوان کرد: در این بخش‌ها هر فردی با شرح وظایف مشخص باید وظایفش را انجام دهد، برای مثال فعالیت ستادی نیاز به تخصص اداری و مالی دارد که در این حوزه نیازی به استفاده از افراد با تخصص فوتبالی وجود ندارد؛ در بخش کمیته‌ها تمام تصمیمات سازمان‌ که محوریت ارائه برنامه دارند به عنوان‌ رئیس کمیته ‌فوتبال نیز هستند.

حاج‌جعفری تصریح کرد: اما در بخش دپارتمان‌ که کار اجرایی سیاست‌های کمیته‌ها را دارا هستند، همه فوتبالی هستند و تصور نمی‌کنم با توجه به وضعیت کنونی هیئت، کسی بتواند سیستم را شامل افرادی غیرفوتبالی بداند.

وی گفت: در هیئت فوتبال ‌دو شاخصه تجربه و جوانی ‌در کنار یکدیگر محوریت تنظیم و پیشبرد اهداف فوتبال استان کرمان را دارا هستند.

برخی باشگاه‌ها به هیئت بدهکار هستند

وی در مورد اینکه آیا باشگاه صنعت مس به هیئت فوتبال استان کرمان بدهی دارد، اظهار داشت: اینکه در مراودات اداری و ثبت قرار‌داد‌ها و انجام امور مختلف‌ از نظر مالی برخی باشگاه‌ها از سنوات گذشته و همچنین سال جاری به هیئت بدهی داشته باشند، یک امر طبیعی است.‌

موفقیت در برگزاری مسابقات مختلف با توجه به وضعیت نا‌مساعد اقتصادی

وی به گردش موفقیت‌آمیز چرخ فوتبال استان کرمان با توجه به مشکلات مالی اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس سیاست‌های تنظیم شده در آیین‌نامه اجرایی تمام باشگاه‌ها اعم از فوتبال و فوتسال‌ در بخش‌های مردان و زنان در لیگ‌های کشوری و استانی باید مبالغی را به عنوان ورودی به هیئت فوتبال می‌پرداختند تا از این محل بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم.

حاج‌جعفری افزود:‌ در سالی که گذشت اکثر تیم‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو بودند و برای جلوگیری از وقفه در امر برگزاری مسابقات در تمام‌ رده‌های سنی سیاست بر این اساس تنظیم شد که تا 70 درصد تیم‌ها با بخشودگی پرداخت ورودی 50 تا 100 درصدی این رقابت‌ها قرار بگیرند تا در این رهگذر مسائل مالی مانعی در برابر حضور تیم‌‌ها‌ی در مسابقات نباشد، اگر چه تأمین هزینه‌های برگزاری بسیار سنگین و از دیون هیئت به عوامل برگزاری مسابقات است.

عدم توجه و بهره‌برداری از استعداد‌های فوتبال‌ ذهنم را مشغول کرده است

حاج‌جعفری با بیان اینکه یکی از مباحثی که همواره ذهنم را به خود مشغول ساخته، عدم توجه به استعداد‌ها‌ی موجود در فوتبال استان کرمان است، گفت: با توجه به وسعت برگزاری مسابقات فوتبال در استان چرا نباید این استعداد‌ها ‌توسط تیم‌های ‌فوتبال کشور شناسایی و جذب شوند؟

وی ابراز داشت: بر این اساس پیشنهادی به باشگاه مس کرمان شد‌ تا هزینه‌های ورودی تمام تیم‌های ‌حاضر در مسابقات استان را متقبل شود و در قبال آن‌‌ باشگاه می‌تواند استعداد‌های موجود در مسابقات را بدون هیچ قید و شرطی در اختیار بگیرد.

حاج‌جعفری افزود: تصور می‌کنم باشگاه مس با تعمیق‌ و بررسی این موضوع ‌و حمایت از این طرح می‌تواند ‌بسیاری از استعداد‌های استان را شناسایی‌ و جذب کند؛ با تحقق این طرح در حقیقت محوریت فوتبال و فوتسال استان در امر برگزاری مسابقات و توسعه آن دارای یک منطق استدلالی‌ در امر سرمایه‌گذاری بر استعداد‌های استان می‌شود.

حضور مدیر غیر‌بومی از دو منظر قابل بررسی است

حاج‌جعفری، حضور فردی غیر‌بومی به عنوان مدیر‌عامل در باشگاه صنعت مس کرمان را از دو منظر قابل بررسی دانست و افزود: ‌از دیدگاه شخصی وقتی که این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد، این انتخاب برای یک کرمانی غیرقابل قبول است؛‌ در واقع اینکه کرمانی باشید و در برابر این انتخاب موضع‌گیری کنید، یک امر کاملاً طبیعی است، چرا که ما معتقدیم نیروهای توانمندی داریم.

وی خاطر نشان کرد: اما در دیدگاه عمومی آنچه که اهمیت دارد، منافع استان و حمایت یکپارچه از اعتبار باشگاه صنعت مس کرمان است که باید برای بقا‌، تداوم‌ و اعتبار بیشتر این باشگاه به گونه‌ای عمل کنیم که اصلی‌ترین هدف ما موفقیت این باشگاه ورزشی استان کرمان باشد.

حاج‌جعفری در پایان متذکر شد: بدیهی است که فرد غیربومی که به عنوان مدیر‌عامل انجام وظیفه می‌کند، از این قاعده برای موفقیت برنامه‌ها و اهداف کلان مستثنی نیست، بنابراین باید پذیرفت که در شرایط کنونی مهم خود باشگاه صنعت مس ‌است و مدیر بومی و غیر‌بومی میهمان چند روزه و ماندگار باشگاه مس با هواداران بی‌شمارش است.

انتهای پیام/80011/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول