اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی قزوین:

ایستگاه‌های مطالعه کلید افزایش سرانه مطالعه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه بهترین راهکار برای افزایش سرانه مطالعه در استان و همچنین در کشور است.

ایستگاه‌های مطالعه کلید افزایش سرانه مطالعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با معاون و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌ها عمومی استان قزوین اظهار داشت: ظاهر ایستگاه‌های مطالعه نیز خود عاملی برای جذب هرچه بیشتر مردم به این سازه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ناکافی بودن وضعیت کتابخوانی در جامعه، مانند در دسترس نبودن کتاب‌های مناسب و مورد نیاز مردم در سطح جامعه، ضرورت ارائه کتاب‌های متنوع در موضوعات مختلف و لزوم استفاده از فرصت‌های اوقات فراغت مردم برای مطالعه، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه بهترین راهکار بوده است.

شفیعی‌ها بیان کرد: مطالعه همواره از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که برای اجرای آن انسجام و همکاری تمامی مسئولان ضروری است.

این مسئول ادامه داد: در طرح ایستگاه مطالعه می‌توان از ظرفیت مراکز پر رفت ‌و‌ آمد در راستای ایجاد و گسترش یک شبکه گسترده مطالعه در سطح جامعه استفاده کرد، این ایستگاه‌‌ها باید به گونه‌‌ای باشند که افراد با مشاهده آن بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را برای مطالعه در موضوعات مختلف انتخاب کنند که خوشبختانه این گونه است.

وی یادآور شد: کار فرهنگی نیازمند صبر، حوصله و بردباری است و در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود، بنابر این نباید انتظار داشت در کوتاه مدت رشد چشمگیری در سرانه مطالعه صورت گیرد ولی به طور قطع در آینده چشم‌انداز روشنی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر لزوم تبلیغ و اطلاع‌‌رسانی بیشتر در عرصه‌های فرهنگی عنوان کرد: مردم باید به صورت مستمر و منظم از فعالیت‌ها و خدمات کتاب و کتاب‌خوانی مطلع شوند که انجام آن نیازمند همکاری و حمایت رسانه‌های گروهی و به ویژه رسانه ملی است.

شفیعی‌ها در پایان یادآور شد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در بوستان‌های شهر نیز می‌‌تواند موجب جذب هرچه بیشتر مردم به این خدمت شود که در این زمینه امیدواریم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با حمایت شهرداری و سایر ارگان‌های مربوطه موفق عمل کنند.

انتهای پیام/2667/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول