اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

ساخت مجموعه‌های فرهنگی در تمام شهرستان‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: در حوزه احداث مجتمع‌های فرهنگی برای تمام شهرستان‌های استان، ساخت یک مجموعه را در نظر گرفته‌ایم.

ساخت مجموعه‌های فرهنگی در تمام شهرستان‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی امروز در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر این استان با بیان اینکه هنر رهنمود آفریدگار زیبا و پدید آورنده جمال و زیبائی است، اظهار داشت: هنر برای خلق زیبایی است و اساسا ظرفیت فرهنگ و هنر ظرفیتی برای تجلی زیبایی‌هاست و بر اساس یک نگاه اعتقادی هر چه خوب و زیباست در اوست، و از اوست، و برای اوست.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هنر پل ارتباطی بین انسان و واقعیت‌هاست به دیدگاه حضرت امام (ره) پیرامون هنر اشاره کرد و ابراز داشت: از دیدگاه حضرت امام (ره) هنر در مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است، هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد باشد.

وی ادامه داد: زمانی که از هنر بهره صحیحی برده شود قطعا چیزی به نام اسلام مرفهین بی درد وجود ندارد.

عزیزی جایگاه فرهنگ و هنر را در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی با عظمت دانست و افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هنر یک شیوه بیان و ادا کردن است منتها این شیوه بیان باید از هر تبیین دیگری نافذتر، دقیق‌تر، ماندگارتر و رساتر باشد.

وی گفت: هر کاری را که می‌خواهیم ماندگارتر، نافذتر، دقیق‌تر و رساتر باشد باید از مسیر فرهنگ و هنر به آن برسیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، هنر را وسیله‌ای برای تکامل انسان و بالاترین درجات اخلاقی او می‌داند، افزود: هنر وسیله و امکانی برای رشد و ترقی است و ظرفیت هنرمندان فرصتی برای رسیدن به حقایقی است که بشر برای کشف آن در زندگی به آن نیازمند دارد.

عزیزی جایگاه هنر و فرهنگ را در مکتب ما جایگاهی مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این جایگاه مقدس به دنبال ایجاد اخلاق مداری، تقوا و ایمان در میان مردم است و اجازه نمی‌دهد که هنر به ابزاری برای بی بندوباری و فاصله گرفتن از فطرت بشریت تبدیل شود.

وی با یادآوری اینکه هنر ظرفیتی برای مقابله با بدرفتاری‌ها و کج اندیشی‌هاست، خاطر نشان کرد: در بحث مختلف هنر، مکتب‌های مادی و ماتریالیستی تعاریف بسیاری ارائه کرده‌اند اما تعریفی از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد که به حق کامل‌ترین و جامع‌ترین تعریف و تشریح از جایگاه هنر است آنجا که معظم‌له می‌فرمایند "دشمنی با هنر دشمنی با خورشید است" و چه کسی می‌تواند جایگاه خورشید را منکر شود یا با آن به مقابله بپردازد و یا از آن استفاده ابزاری کند.

عزیزی رسالت هنرمندان را در نگاه اسلام و انقلاب اسلامی ایران رسالتی خطیر دانست و اظهار کرد: در این راستا باید تلاش کرد برای رسیدگی به مرزهای اعتقادی و نجات بشریت آن را به بالاترین درجات اخلاقی و معنوی سوق داد.

وی با تاکید بر دستیابی به تمام قله‌های رفیع فرهنگ و هنر، افزود: فرزندان پاک هنر و فرهنگ ایران اسلامی تمام قله‌های افتخار عرصه‌های فرهنگ و هنر جهان را فتح کرده‌اند اما باید تلاش کرد به قله‌های رفیع‌تری دست یافت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه ایران اسلامی در طول تاریخ پیشتاز تمدن و فرهنگ بوده است، ادامه داد: امروز نظام اسلامی پرچمدار بزرگ توحید و عدالت است و در این راستا تمام نگاه‌های عالم و مستضعفین عالم به ایران اسلامی است و ایران به درستی بر قله‌های رفیع فرهنگی ایستاده است.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان استان هرمزگان همواره با الگوپذیری از دیدگاه‌های حضرت امام (ره) اخلاق، توحید و کرامت را نهادینه و دشمنان را وادار به تعظیم در مقابل اندیشه‌های توحیدی خود کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه دولت به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است به اقدامات زیرساختی و محتوایی انجام شده در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و ابراز داشت: در دولت‌های نهم و دهم شاهد اقدامات فراوانی در حوزه زیرساختی و محتوایی فرهنگ و هنر بوده‌ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بدون تکیه به صاحبان فرهنگ و صاحب نظران دلسوز نمی‌توان به اهداف مورد توجه رسید، متذکر شد: آینده از آن کسانی است که دلسوز حوزه فرهنگ هستند و امروز نگاه ما به فرهنگ و هنر نگاهی نیست که دنیا از آن تعریف می‌کند و جریان‌های کاذب دنبال آن هستند.

وی اضافه کرد: امروز به موازات زیرساخت‌ها و ارتقای آن امر مهم محتوایی را دنبال می‌کنیم و در این راستا برای رسیدن به محتوا نیازمند اراده و عزم جمعی هستیم.

عزیزی تلاش دولت در حوزه‌های فرهنگی را کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: تلاش دولت و صاحبان اندیشه، رسیدن به فرصت‌های زیرساختی بوده که تاکنون بخش مناسب و نیمه مطلوبی را به اجرا گذاشته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان گفت: از آن جهت اقدامات زیرساختی دولت را نیمه مطلوب بیان می‌کنم که معتقدم نیازهای ما بیشتر از اقدامات انجام شده، است و به نظر می‌رسد برای اتمام برخی زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در استان هرمزگان بیان کرد: در حوزه احداث مجتمع‌های فرهنگی برای تمام شهرستان‌های استان، ساخت یک مجموعه را در نظر گرفته‌ایم.

عزیزی همچنین از اقدامات انجام شده در حوزه علوم قرآنی، دانشکده‌های قرآنی و احداث کانون‌های فرهنگی مساجد و نقش آفرینی آنها سخن گفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در پیچ‌های تنگ نظرانه برخی ادارات گرفتار شوند، افزود: در حوزه مطبوعات باید تلاش کرد رسانه‌ها مسیر رو به رشد را طی کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت احداث چاپخانه در این استان نیز اظهار داشت: استان هرمزگان در حوزه چاپ و چاپخانه از فقر مفرط برخوردار است و رفع این نیاز باید به درستی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان سایر مشکلات و کمبودهای فرهنگی در استان هرمزگان را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد و بر ضرورت رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

گفتنی است پیش از سخنان استاندار هرمزگان اهالی فرهنگ مسائل و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی بیان کردند.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول