اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان مطرح کرد

لزوم تدوین الگوی پایش و رصد فرهنگی استان اصفهان/ رونمایی از سند راهبردی رشته‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان گفت: لازم است هر چه سریع‌تر الگوی پایش و رصد فرهنگی استان اصفهان تدوین شود تا بتوانیم با به دست آوردن تصویری از وضعیت فرهنگی جامعه برنامه‌های مناسبی در این زمینه تدوین کنیم.

لزوم تدوین الگوی پایش و رصد فرهنگی استان اصفهان/ رونمایی از سند راهبردی رشته‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمد قطبی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه پس از برگزیده شدن به سمت مدیرکلی اداره ارشاد اصفهان، با بیان اینکه ورود جدی نظام به سوی تمدن‌سازی از سال 80 به بعد رخ داد، اظهار کرد: شریان‌های فرهنگی در  توسعه مسیر فرهنگی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند که رسانه‌های گروهی را می‌توان از جمله آنها دانست.

وی افزود: سیاست‌های فرهنگی نظام توسط شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی تعیین می‌شود و حلقه‌هایی اجرایی آن نیز مشخص هستند.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه در دو بخش کمک کنند، تاکید کرد: بخشی از این کمک‌ها اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه این سیاست‌هاست و دیگر اینکه بررسی کنند تا چه اندازه اهداف مصوبات محقق شده و دستگاه‌ها را دنبال کرده‌‌اند.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی الگوی جامع رصد و پایش جامعه اضافه کرد: با این کار می‌توان تصویری از وضعیت فرهنگی جامعه به دست آورد تا متناسب با وضع موجود فرهنگی موجود، فرصت‌ها، چالش‌ها، توانمندی‌ها و نقاط ضعف، راهبردها و سیاست‌های تعیین شده در نهاد مربوطه برنامه‌های فرهنگی را تبیین و تمام ارگان‌ها را موظف به انجام آن کرد.

قطبی ادامه داد: الگوی عملیات مهندسی فرهنگی در اصفهان به دست آمده که یکی از بخش‌های آن طراحی الگوی پایش رصد فرهنگی است که شامل سه بخش رصد وضعیت عمومی فرهنگی جامعه، تعیین شاخص و الگوی پایش وضعیت عمومی فرهنگی افراد جامعه، الگوی پایش و رصد پیشران‌ها( نهادهای فعال در عرصه فرهنگ) و فعالیت‌های فرهنگی است.

وی تاکید کرد: با تبیین این الگو وضعیت فرهنگی استان به تفکیک هر شهرستان در پیش روی مدیران فرهنگی قرار می‌گیرد و امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه مصوبه شورای فرهنگ عمومی و کارگروه فرهنگی را برای اجرای آن دریافت کنیم.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: سند راهبردی خدمات دایمی اداره ارشاد اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی مانند موسیقی، سینما، تئاتر، فعالیت‌‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد و موارد دیگر تدوین شده است.

وی اضافه کرد: به طور مثال در هنر تئاتر  توسعه، تثبیت و تعمیق هر هنر، توازن در استان، سرانه گروه‌ها نسبت به جمعیت هر شهرستان، تعیین حوزه‌های تخصصی در سند راهبردی به عنوان نقشه راه در افق پنج ساله مشخص شده است و برای بقیه هنرها نیز به همین شکل تدوین می‌شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول