اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

دفع تهاجم فرهنگی دشمنان اولویت اصلی کانون‌های مساجد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اولویت اصلی کانون‌های مساجد، دفع تهاجم فرهنگی دشمنان است.

دفع تهاجم فرهنگی دشمنان اولویت اصلی کانون‌های مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، امیرهوشنگ باهنر ظهر امروز در اولین گردهمایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان میامی اظهار داشت: 20 سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی بنای کانون‌های مساجد پایه‌ریزی شد.

وی افزود: امروز در کشور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شاهد بروز و ظهور جوانانی هستند که در کنار عمل به فرایض دینی با همراهی امام جماعت و هیئت امنا فعالیت‌های مختلفی را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: نگاه به مساجد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و در مساجد علاوه بر تکالیف دینی به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و ورزشی نیز پرداخته می‌شود.

باهنر تصریح کرد: دریافت چهار هزار شبکه ماهواره‌ای در داخل کشور نشان دهنده هجمه تمام عیار فرهنگی دشمن علیه ما و جوانان است.

وی یادآور شد: نیروهای جوان، با انگیزه و علاقه‌مند در مساجد در کنار بزرگان و هیئت امنا به استحکام این سنگر فرهنگی قوت می‌بخشند و شاهد ناکامی دشمن در توطئه‌هایش خواهیم بود.

امام جمعه میامی نیز در این گردهمایی گفت: در دوران گذشته تمام آنچه صبغه الهی داشت، اجازه فعالیت در اجتماع را نداشت، اما انقلاب تحول عجیبی را در کشور ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی افزود: در انقلاب اسلامی نه تنها مساجد آباد شدند؛ بلکه کانون‌های مساجد برای جذب جوانان به تعلیمات دینی و سایر فعالیت‌های اجتماعی برپا شد.

وی ادامه داد: نخستین کار پیامبر بعد از هجرت، ساخت مسجد در روستای قبا بود که اولین مسجد بود و فضیلت بسیاری دارد.

گفتنی است، هم‏اکنون بیش از شش هزار کانون در سطح کشور به فعالیت مشغول هستند.

بر اساس این گزارش، اجرای برنامه توسط گروه‌های هم‌خوانی منتظران ظهور و شقایق‌های نام نیک از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول