اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

برنامه‌های فرهنگی چهارشنبه آخر سال کاربردی نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی جامعه در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال باید برنامه‌های کاربردی ارائه شوند، از کاربردی نبودن برنامه‌های فرهنگی این شب انتقاد کرد.

برنامه‌های فرهنگی چهارشنبه آخر سال کاربردی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد ظهر امروز در دهمین کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی گلستان اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی چهارشنبه آخر سال تا حدودی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شوند، اما برای حذف سنت‌های غلط تاثیرگذار نیستند.

وی افزود: سنت غلطی در چهارشنبه آخر سال رواج یافته و جامعه برای حل آن با مشکلات زیادی مواجه است.

صدا و سیما و آموزش و پرورش باید از قبل فرهنگ‌سازی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید با دعوت از کارشناسان در خصوص حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال به جوانان اطلاع‌رسانی کند.

ولی‌نژاد نقش آموزش و پرورش را نیز در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش ضمن فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان برای پرهیز از رفتارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال باید نسبت به تاثیرگذار بودن چنین رفتارهای پرخطری با نمره انضباط، به دانش‌آموزان هشدار دهند.

وی ادامه داد: مغازه‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه می‌کنند باید از قبل شناسایی و نسبت به پلمب آنها تا پایان تعطیلات نوروز اقدام شود.

چهارشنبه آخر سال در گذشته‌های دور مانند شب یلدا برگزار می‌شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه چهارشنبه آخر سال در گذشته‌های دور به این شکل برگزار نمی‌شود، بر جایگزینی فعالیت مناسب فرهنگی در این شب برای کاهش رفتارهای پرخطر تاکید کرد.

ولی‌نژاد تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال در گذشته‌های دور مانند شب یلدا بود که اعضای خانواده این شب را نزد بزرگان خود همراه با خوردن آجیل سپری می‌کردند.

وی با بیان اینکه به تدریج سنت‌های غلط به برنامه‌های این شب افزوده شدند، اضافه کرد: این سنت‌های غلط هر سال منجر به بروز رفتارهای خشن و پرخطر و بروز مشکلات فراوان برای خانواده‌ها و مسئولان می‌شوند. 

انتهای پیام/83003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول