اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی قزوین خبر داد

تشکیل پرونده شخصیتی برای مددجویان قزوینی

خبرگزاری فارس: رئیس اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی آراسنج از تشکیل پرونده شخصیتی برای مددجویان در هنگام ورود به زندان خبر داد.

تشکیل پرونده شخصیتی برای مددجویان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، سید محمد ابراهیمی اظهار داشت: تشکیل پرونده شخصیتی برای مددجویانی که به زندان وارد می‌شوند ضروری بوده و با این روند مددکاران و مسئولان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی موفق‌تر خواهند بود.

وی افزود: شناخت شخصیت افراد حاضر در زندان موجبات آن را فراهم خواهد کرد تا با بکارگیری روش‌های صحیح نسبت به تغییر سبک زندگی آن‌ها اقدام کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در بدو ورود به زندان افراد دارای رفتاری پر تنش و استرس‌زا خواهند بود و در پاره‌ای از مواقع به بروز رفتارهای خارج از زندان ادامه می‌دهند که این مهم باید در پرونده شخصیتی آنان ثبت و با مشاوره و ارائه خدمات مددکاری فشار روانی را از آنان کاسته و زمینه‌های بازپروری را فراهم کرد.

ابراهیمی به اهمیت تشکیل پرونده در افراد معتاد اشاره کرد و افزود: باید در نظر داشت فرد معتاد دارای تنش‌های روانی بیشتری است و از نظر شخصیتی با افراد سالم متفاوت هستند، در بعضی از آن‌ها عقاید و باورهای غلط موجب شده از واقعیت‌های اجتماعی دور باشد و با شخصیتی کاذب به آسیب‌ها گرایش یابند.

این مسئول عنوان کرد: مددکاران، مشاوران و سایر مسئولان بازپروری باید پرونده شخصیتی این افراد را به صورت دقیق مطالعه و تا حد ممکن برنامه‌های کاربردی را بر اساس آن تدوین و اجرا کنند.

انتهای پیام/77002/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول