اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

7 درصد لبنیات اردبیل را مددجویان کمیته امداد تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هفت درصد لبنیات تولیدی استان اردبیل را مددجویان کمیته امداد متقبل شده و بهترین محصولات را روانه بازار می‌کنند.

7 درصد لبنیات اردبیل را مددجویان کمیته امداد تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال کمیته امداد اظهار داشت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد در سال‌های اخیر تولیدات خوبی را در حوزه دام و طیور داشته‌اند، از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی شاهد رونق این بخش و خرید دام‌های سنگین و سبک برای تولید محصولات لبنی در سطح استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پایانی و نشست آخر شورای اشتغال کمیته امداد گزارشی از تولیدات مددجویان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، زنبور‌داری و ... ارائه خواهیم کرد تا همگان بدانند که به همت مددجویان چه میزان از تولیدات در سال تولید ملی روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: هشت درصد دام‌های سنگین در سطح استان متعلق به مددجویان کمیته امداد است که اقشار آسیب‌پذیر ما از این طریق می‌توانند با تولید محصولات متنوع لبنی برای خود در‌آمدزایی کرده و معیشت قابل قبولی را داشته باشند.

انحراف در پرداختی مشاغل خانگی در کمیته امداد کمتر از 10 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی ادامه داد: به دلیل نظارت‌های مستمری که این نهاد بر فعالیت‌های اقتصادی و پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی دارد، ادعا می‌کنیم که انحراف به وجود آمده کمتر از 10 درصد است و بیش از 90 درصد پرداختی‌ها در همان محل مورد نظر هزینه می‌شود.

این مسئول این کار را بی‌سابقه و در بین دستگاه‌های مختلف بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این هدف‌گذاری به دلیل نظارت مستمر انجام شده و اکثریت پرداختی‌ها در همان محل موردنظر حتی راه‌اندازی یک مجموعه خیاطی، گلدوزی و دیگر مشاغل خانگی صرف فعالیت‌های مثمر و دارای عایدات اقتصادی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: گاه ما در کنار پرداختی تسهیلات بانک‌ها کمک‌های متممی نیز به افراد زیر پوشش انجام می‌دهیم تا بتوانند به عنوان نمونه در تعمیر طویله یا تامین علوفه برای افزایش میزان تولید شیر، لبنیات، گوشت و همچنین طرح‌های پرورش گوساله و گوسفند، دام سبک و سنگین، طیور و ... بتوانند با امیدواری بیشتر در عرصه کار و تلاش حاضر باشند.

زلالی با قدردانی از همت استاندار اردبیل در برگزاری نشست ویژه و تخصصی برای اشتغال کمیته امداد بیان داشت: در سایه تشکیل جلسات مستقل در کمیته امداد در دو ماه اخیر میزان اشتغال این نهاد از 35 درصد به 60 درصد رسیده، به طوری که ما چند ماه پیش حدود یک هزار و 901 مورد فرصت اشتغال ایجاد کرده بودیم که این رقم در ماه‌های اخیر به 2 هزار و 800 اشتغال مولد رسیده که امیدواریم تا پایان سال این رقم به بیش از 3 هزار مورد نیز برسد.

وی یادآور شد: ما هر چند آگاه هستیم که بانک‌ها و دستگاه‌های دیگر اجرایی با مشکلات و تنگناهای اعتباری و مالی مواجه هستند، اما ایجاد یک فرصت اشتغال برای مددجویان کمیته امداد پاداش اخروی و دنیوی به همراه دارد که گاه با هیچ حرکت دیگر قابل قیاس نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با تبریک ایام نیکوکاری و برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای 20 و 21 اسفند ماه در اردبیل تاکید کرد: ما به دلیل سرمای هوا با چند روز تاخیر این جشن را امروز و فردا در مدارس و به صورت پایگاه‌های شهری برگزار می‌کنیم و از مدیریت بانک صادرات نیز قدردانی می‌کنیم که برای این جشن 5 میلیون تومان کمک کرده و از سایر بانک‌ها نیز انتظار داریم در این زمینه یاریگر ما باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در پایان سخنان خود به گلایه برخی از بانک‌ها در پرداخت نشدن اقساط تسهیلات بانکی از سوی مددجویان اشاره کرد و اذعان داشت: به یقین این مورد را به مددجویان و صاحبان طرح‌های تولیدی و کار‌آفرینی که به مرحله در‌آمدزایی رسیده‌اند، گوشزد می‌کنیم تا پرداختی اقساط خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول