اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ایجاد شغل برای 5800 نفر در سال جاری / 200 واحد مسکن به مددجویان تحویل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به ایجاد شغل برای 9 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سال گذشته گفت: از مجموع 11 هزار پرونده امسال، تاکنون 5800 شغل ایجاد شده است.

ایجاد شغل برای 5800 نفر در سال جاری / 200 واحد مسکن به مددجویان تحویل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان این نهاد با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: در موضوع اشتغال سال گذشته 9 هزار شغل در این نهاد برای مددجویان ایجاد و موجب شد تا کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر ایجاد اشتغال معرفی شود.

وی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد در سال‌جاری خاطر نشان کرد: از مجموع 11 هزار پرونده اشتغال تا امروز برای 5 هزار و 800 نفر با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان شغل ایجاد شده است.

وی تعداد افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی را 51 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 60 درصد از این افراد بی‌سرپرست و یا با سرپرستان زن زندگی می‌کنند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا قبل از ایجاد اشتغال استعدادیابی و آموزش‌های لازم برای زندگی بهتر در اختیار آنها قرار داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) توجه به اطلاع‌رسانی پیرامون خدمات انجام شده این نهاد را جزو اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و در این راستا گفت: در سال جاری بیش از 65 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم.

موسی‌نژاد برگزاری همایش‌های مختلف علمی، پژوهشی با حضور استادان دانشگاه و روحانیون در موضوعاتی چون تحکیم بنیان خانواده، و زکات و همچنین برگزاری نشست‌های متنوع با گروه‌های اجتماعی و فرهنگی را گام مناسبی برای ارائه اطلاعات در مورد خدمات صورت گرفته این نهاد عنوان کرد.

وی درباره اقدامات این نهاد در حوزه مسکن مددجویان با تاکید بر احداث 1 هزار و 200 واحد مسکن در 3 سال گذشته اظهار کرد: بخش اعظم این اعتبارات به صورت کمک‌های بلاعوض به مددجویان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به در دست ساخت بودن 200 واحد مسکن پروژه‌ای در 4 شهرستان استان و با پیشرفت فیزیکی 80 تا 95 درصدی تصریح کرد: این واحدها اردیبهشت ماه 92 و در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان افتتاح و تحویل مددجویان خواهد شد.

موسی‌نژاد همچنین توجه به اشتغال خرد و خانگی در روستاها را جزو برنامه‌های مهم کمیته امداد کردستان اعلام و تصریح کرد: به همین منظور از بیش از 6 هزار و 800 نفر در این زمینه ثبت‌نام به عمل آمده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تمرکز به نیازمندان واقعی اظهار کرد: با بازبینی‌ مجدد در بعد محتوایی و ظاهری از مجموع 51 هزار پرونده افراد زیر پوشش این نهاد با توجه به ایجاد شغل برای 2 هزار و 100 نفر، این تعداد از آمار مددجویان کاسته و به جای آنها نیازمندان جدیدی را جایگزین کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ شهرستانی نیازمند پشت نوبت حمایت وجود ندارد از تامین منابع نیازمندان با وجود مشکلات اقتصادی خبر داد و گفت: تاکنون 93 درصد بودجه امسال تامین اعتبار شده و امیدواریم تا پایان سال 100 درصد مطالبات محرومین را پرداخت کنیم.

موسی‌نژاد مداخله مددجویان در دخل و خرج خانواده‌ها به منظور ایجاد پایداری اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها و همچنین استفاده از روش‌های جدید در کسب درآمدهای کمیته امداد را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در زمره نخستین استان‌هایی است که در آن صندوق صدقه دیجیتالی ایجاد شده است خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه ایجاد این صندوق‌ها نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم در شهرستان‌ها است تنها در شهرستان سنندج اقدام به نصب 8 دستگاه از این صندوق‌ها در نقاط مختلف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در خصوص ایجاد حساب متمرکز اکرام ایتام با اشاره به اینکه 6 هزار یتیم زیر 15 سال از خدمات 13 هزار و 500 خیر‌ بهره می‌برند، خاطر نشان کرد: به علت آنکه 85 درصد از این خیرین در استان‌های دیگر ساکن هستند تلاش شده تا از طریق درگاه‌های اینترنتی، کمک‌های مالی حامیان در کم‌ترین زمان ممکن و به صورت غیر حضوری به حساب مددجویان واریز شود.

به گفته این مسئول 67 هزار خیر در استان به صورت ماهانه به نهاد کمیته امداد کمک مالی می‌کنند که با تعریف سامانه پرداخت اینترنتی کار ثبت اطلاعات 70 درصد از این افراد در این سامانه انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به تعریف 37 سرفصل کاری برای ارائه خدمات در این نهاد حمایتی گفت: خوش‌بختانه چون توجه مردم به محرومین استان مطلوب است توانسته‌ایم با توسعه مشارکت‌های مردمی رتبه پنجم کشور را در این خصوص کسب کنیم.

موسی‌نژاد در پایان با بیان اینکه در خصوص جمع‌آوری زکات جزو استان‌های برتر قرار داریم گفت: با توجه به اینکه موفق به جذب منابع به میزان بیش از تعهدات شده‌ایم رتبه سوم کشور را در این زمینه به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول