اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 3.3 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان ماهنشانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از پرداخت 3 میلیارد و 300 میلیون ریال وام اشتغالزایی به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 3.3 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه امدادگران بوده و در این راستا اقدامات مختلفی در طول سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات مطلوبی در بحث توانمندسازی و اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است،‌ اضافه کرد: در دهه چهارم خدمت‌رسانی کمیته امداد، موضوع اشتغال بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و سیاست‌های اشتغالزایی این نهاد با جدیت بیشتری دنبال شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با مثبت ارزیابی کردن اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد در مدت مذکور اظهار کرد: اشتغال مددجویان و توانمندسازی آن‌ها راهکار مهمی برای کاهش نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان موجب حفظ عزت نفس آن‌ها شده است، اضافه کرد: خوشبختانه اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد پایدار بوده و در نهایت منتج به خودکفایی خانواده‌ها شده است.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: در همین راستا تا پایان بهمن امسال 77 فقره وام اشتغالزایی و خودکفایی به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این وام‌ها از محل منابع امداد پرداخت شده و مبلغ 3 میلیارد و 335 میلیون و 710 هزار ریال در این راستا تسهیلات پرداخت شده است.

*جمع‌آوری 144 میلیون ریال کمک مردمی در جشن نیکوکاری

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد ماهنشان را برگزاری جشن نیکوکاری عنوان کرد و افزود:در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا، از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تاکید این مطلب نازل شده است.

وی با بیان اینکه اجر و مزد انفاق در قرآن مجید 700 برابر بیشتر از سایر اعمال، اعلام شده است، اضافه کرد: «اگر چیزی را در راه او انفاق کنید، خداوند عوض آن را می‌دهد و جای آن را پر می‌کند و او بهترین روزی‌دهندگان است».

غفاری با بیان اینکه جشن نیکوکاری نیز در راستای ترویج انفاق و احسان و کمک به خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود، افزود: آمار اولیه کمک‌های جمع‌اوری شده در این جشن 143 میلیون و 863 هزار ریال است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته این رقم در مقایسه با سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه از مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده 70 میلیون و 163 هزار ریال نقدی است، افزود:‌همچنین میزان کمک‌های غیرنقدی نیز 70 میلیون و 700 هزار ریال است.

وی همچنین میزان تعهدات این دوره از جشن نیکوکاری را سه میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هنوز آمار مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرستان اعلام نشده است.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در اسرع وقت به دست نیازمندان می‌رسد، اضافه کرد: پیش از آغاز برگزاری جشن نیکوکاری خانواده‌های نیازمند شناسایی شده‌اند و کمک‌رسانی به آن‌ها از طریق اولویت‌بندی صورت گرفته، انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفکیک کمک‌های غیرنقدی اضافه کرد: امدادگران کمیته امداد ماهنشان در تلاش هستند تا کمک‌های مردمی قبل از سال نو به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

مدیر کمیته امداد ماهنشان همچنین به تعداد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 534 خانوار با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 235 مددجو درقالب طرح مددجویی زیر پوشش این نهاد هستند.

وی همچنین با اشاره به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح شهید رجایی، گفت: در حال حاضر 940 خانوار شامل یک‌هزار و 723 مددجو در قالب این طرح، مددجوی کمیته امداد ماهنشان هستند.

غفاری در پایان از دیگر خدمات حمایتی کمیته امداد ماهنشان را خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی، خودکفایی و اشتغالزایی، خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات جهیزیه و هزینه ازدواج، حمایت از آسیب‌دیدگان، خدمات حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند و خدمات مددکاری و مشاوره را عنوان کرد و افزود: این خدمات بر اساس نیازهای خانواده‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول