اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی:

4 میلیون شرکت‌کننده در مسابقات کتابخوانی داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات کتابخوانی هم‌اکنون به حدود 4 میلیون نفر رسیده است.

4 میلیون شرکت‌کننده در مسابقات کتابخوانی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالقاسم مقیمی‌عراقی پیش از ظهر امروز در جلسه تحلیل و بررسی کتاب شرح اسم نویسنده هدایت‌الله بهبودی که در محل فرمانداری بیرجند، برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 15 جلسه نقد و بررسی کتاب شرح اسم برگزار کرده و هفتمین جلسه آن در بیرجند برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه مفید در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در کنار بخش کتاب و کتابخانه نیز حوزه فرهنگی نقد کتاب در سه مرحله ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار است.

مقیمی‌عراقی اضافه کرد: برنامه‌های نهاد در حوزه نقد کتاب در شهرستان‌ها و کانون‌های ادبی 77 مورد و 24 کانون در شهر مشهد راه‌اندازی شده و 403 نفر عضو فعال این کانون هستند.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های نهاد عمومی کتابخانه‌ها حول گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اذعان داشت: نهاد کتابخانه‌ها سعی کرده کتابخانه و فضای کتابداری از حالت سرد و بی روح و از حالت محلی خارج شود و به تعاملات حوزه کتاب و کتابخانه تبدیل شود.

این مسئول عنوان کرد: مهم‌ترین مباحثی که هدف‌گذاری شده مسابقات کتابخوانی در سطح کشور بوده که از 50 هزار شرکت کننده در سال قبل به 2 میلیون در دی‌ماه افزایش داشته است.

مقیمی‌عراقی گفت: آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات کتابخوانی هم‌اکنون حدود 4 میلیون نفر است.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متذکر شد: در حوزه مسابقات کتابخانه روزانه یک مسابقه برگزار می‌شود و برای 11 قشر شامل دانش‌آموزان، مادران، زنان خانه‌دار، نظامیان، اصناف، زندانیان و نابینایان می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: موضوعات برگزار شده برای مسابقه کتاب شامل دین، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، علوم تربیتی، تاریخ و رمان ادبیات است.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول