اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار شد

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر در کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار حمایت بیشتر برای استفاده از تکنولوژی‌های برتر در کتابخانه‌های عمومی شد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر در کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار داشت: کسب عناوین برتر کشوری با حمایت و حضور مستمر مسئولان در جلسات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان میسر شده و امیدواریم همین روند حمایتی را شاهد و ناظر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان شاهد بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید به ویژه رایانه و دسترسی به اینترنت و فضاهای مجازی هستیم که این خود بستری را فراهم کرده تا بیش از هر زمان دیگر میل و رغبت جوانان به امر مطالعه گسترش پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام اینکه در همین راستا تاکنون پنج ایستگاه مطالعه در شهرستان اردبیل راه‌اندازی شده است، یادآور شد: در تلاش هستیم تا سال آینده این ایستگاه‌ها را در نقاط پر‌جمعیت و پر‌تردد این شهرستان گسترش داده و بستری را فراهم کنیم تا جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان و آحاد مردم از این فضا استفاده کنند.

فرهمند امین به افزایش شاخص مطالعه در استان و رسیدن آن به سقف 79 دقیقه اشاره کرد و گفت:‌ میانگین مطالعه در اردبیل در شاخص‌های گوناگون اعم از مطالعه کتب غیر‌درسی، نشریات و همچنین مطالعه مجازی بهبود یافته و علاقمندی مردم به مطالعه نیز روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از موجود بودن بیش از 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون 800 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف در مخازن و قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد که به نظر می‌رسد یک روند افزایشی را در سال آینده شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از در حال احداث بودن 13 باب کتابخانه‌ عمومی در جای جای استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: با افزوده شدن این تعداد کتابخانه در مناطق محروم و روستایی تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 78 باب کتابخانه می‌رسد.

فرهمند امین همچنین از استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان خبر داد و افزود: همین حرکت سبب شده تا گرایش جوانان و نوجوانان به مطالعه بیش از گذشته افزایش پیدا کند و یک روند مطلوب را در حوزه کتاب و کتابخوانی و گرایش جوانان و نوجوانان به این حوزه شاهد باشیم.

وی تاکید مقام معظم رهبری را در عرصه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه با هدف تبدیل شدن امر مطالعه کتاب به عادت عمومی یادآور شد و تصریح کرد: کودکان ما باید از همان سنین کودکی به واسطه اولیا و خانواده‌های خود با لذت مطالعه و خواند کتاب آشنا شده و بتوانند با یار مهربان انیس شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضویت 78 هزار و 600 نفر از اهالی استان را در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پایه عضویت را به 10 درصد برسانیم که در این زمینه احداث کتابخانه‌ها، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، تشکیل جلسات مستمر انجمن کتابخانه‌ها و همچنین افزوده کتاب‌های جدید به منابع کتابخانه‌ای را بسیار ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول