اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

‌هزار ایستگاه مطالعه در کشور تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی ‌هزار ایستگاه مطالعه در کشور تا سال آینده خبر داد.

‌هزار ایستگاه مطالعه در کشور تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید جواد سادات‌فاطمی بعد از ظهر امروز در همایش کارشناسان انجمن‌های ادارات کل کتابخانه‌های کشور در اراک اظهار داشت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه یکی از اقدامات مثبت و ارزشمند این نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 142 ایستگاه مطالعه در کشور راه‌اندازی شد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این تعداد در سال آینده به یک هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و خوشبختانه دولت نهم و دهم توانسته است گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه بردارد.

سادات‌فاطمی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت هم اکنون شاخص کتاب و کتاب‌خوانی در کشور به دو برابر افزایش یافته، همچنین سرانه فضای مطالعه از یک متر به بیش از دو متر و تعداد کتاب از 14 میلیون جلد به 34 میلیون جلد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی اقدامات‌ و طرح‌های بسیار خوبی را برای افزایش سرانه مطالعه طراحی و پیاده ‌سازی کرده و در سال آینده نیز طرح‌های جدیدی را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

مدیر کل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: دولت‌ها همواره توجه جدی به بحث مطالعه دارند، که سرانه مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: متاسفانه در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است که افزایش این سرانه نیازمند مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی و حساب شده است.

وی تصریح کرد: تلاش به منظور ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه‌ای همگانی است و افراد باید یکدیگر را به کتابخوانی تشویق کنند و در این زمینه والدین و خانواده‌ها نقش بسیار مهم و اساسی بر عهده دارند.

مدیر کل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به وجود 160 انجمن با 10 هزار عضو در کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی رسالت بسیار سختی در توسعه فرهنگ مطالعه بر عهده دارد که باید با تدوین برنامه‌های جدید چشم‌انداز روشنی را برای این مهم ترسیم کرد.

حسینی با اشاره به افق 1404 و سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: بر اساس این چشم‌انداز ایران اسلامی باید در شاخص‌های کتاب و کتابخوانی درسطح منطقه اول و در جهان رتبه پانزدهم را کسب کند که برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تلاش و همت مضاعف هستیم.

معاون امور سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز ترغیب نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب را امری ضروری دانست و گفت: بدون شک هر چه جوانان و نوجوانان با کتاب انس بیشتری داشته باشند از آلودگی‌ها و انحرافات اجتماعی به دور خواهند بود.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: انس جوانان با کتاب آنان را از آفات و آسیب‌های اجتماعی دور کرده و موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: مطالعه در هر جامعه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مسئولان امر باید با برنامه‌ریزی زمینه افزایش مطالعه را فراهم سازند.

معاون امور سیاسی استانداری مرکزی فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای مطالعه را از عوامل تاثیرگذار در افزایش سرانه مطالعه دانست و اظهار داشت: فراهم بودن زیرساخت‌ها می‌تواند موجب افزایش انگیزه و نشاط بیشتر برای کتابخوانی شود.

انتهای پیام/87002/و40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول