اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شهرستان خلخال رتبه دوم طرح کتاب من را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از کسب رتبه دوم توسط شهرستان خلخال در طرح کتاب من خبر داد.

شهرستان خلخال رتبه دوم طرح کتاب من را در اختیار دارد

صادق فرهمندامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استقبال خوبی از طرح کتاب من در شهرستان خلخال صورت گرفته به طوری که در اجرای این طرح از شهرستان خلخال یک‌هزار و 182 جلد کتاب از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست شده بود که 463 جلد کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های کشور خریداری شد و به صورت امانت در اختیار علاقه‌مندان خلخالی قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان خلخال بعد از شهرستان اردبیل در رتبه دوم طرح کتاب من در استان قرار دارد.

فرهمندامین همچنین از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در شهرستان خلخال در سال 92 خبر داد و گفت: سامانه مشرق نیز برای به روزسازی عملیات ثبت و درج کتاب‌ها در شهرستان خلخال فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه از آزمون استخدامی روز جمعه در اردبیل همزمان با سراسر کشور و استخدام 30 نفر در استان و استخدام دو نفر در خلخال خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: توجه علاقه‌مندان به کتاب و مسئولان استانی به امر کتابخوانی سبب شده استان اردبیل در نقد کتاب و تولید اثر در بین کانون‌های ادبی کتابخانه‌های کشور رتبه دوم را کسب کند.

وی افزود: استان اردبیل در حوزه فعالیت در راستای کتابخانه‌های عمومی و در 9 ماه اول سال 91 رتبه سوم کشوری را کسب کرده بود.

فرهمندامین وجود کارشناسان و نیروهایی با تحصیلات عالیه را نقطه قوت برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و گفت: در این راستا پنج نفر از کتابداران تحصیلات عالیه دارند.

این مسئول اظهار داشت: شهرستان خلخال در بحث خیرین کتابخانه نیز در استان پیشتاز است و مادر شهید وجه‌الله عاشوری‌زاده از خلخال الگو و سرآمد خیرین در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کمبود‌ها در حوزه مراکز کتابخانه‌ای زیاد است اما با تمام این کمبود‌ها نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سطح کشور در حوزه هماهنگی و برگزاری جلسات و حضور مسئولان از جمله استاندار، فرمانداران و بخشداران تلاشگر در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل حداقل نیاز اداره کل کتابخانه عمومی استان برای تجهیز مراکز را بیش از 200 دستگاه رایانه عنوان کرد.

انتهای پیام/62008/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول