اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

افزوده شدن 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از تزریق 2 هزار جلد کتاب شامل مجموعه‌های تازه منتشر شده به کتاب‌های مرجع کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل خبر داد.

افزوده شدن 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان اردبیل اظهار داشت: 2 هزار جلد کتاب و از هر کدام دو جلد از کتاب‌های تازه منتشر شده به مجموع کتاب‌های مرجع کتابخانه‌های عمومی اردبیل اضافه می‌شود.

وی کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط کتابخانه‌های عمومی اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام انجمن کتابخانه عمومی کشور، کتابخانه عمومی اردبیل در مجموع جلسات رتبه سه و در کانون‌های ادبی کتابخانه‌ای که با حضور شاعران و ادیبان شکل می‌گیرد، رتبه دوم را کسب کرده است.

فرماندار اردبیل افتتاح پنج مورد ایستگاه مطالعه را با هدف کمک به فرهنگ کتابخوانی مفید ارزیابی کرد و گفت:‌ باید از حرکت‌های فرهنگی حمایت شود.

دبیر یادآور شد: در این راستا سایر مراکز فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در کمک شایسته به فرهنگ مطالعه با راه‌اندازی کتابخانه‌های تلفیقی و مشارکتی داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: ضرورت دارد از افزایش هزینه‌ها جلوگیری و از فضاها و امکانات موجود در این مراکز به نحو احسن استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل از بازسازی و مرمت کتابخانه‌های عمومی با اولویت‌بندی مناطق پر‌جمعیت خبر داد.

دبیر بیان داشت: استفاده بهینه از فضاهای موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام باید در اولویت باشد و برای استفاده روستاهای محروم و کوچک از کتاب، کتابخانه‌های سیار در نظر گرفته می‌شود.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از ضروریت‌های زندگی امروز توصیف کرد و افزود: در این زمینه راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه می‌تواند بهترین بستر و شایسته‌ترین حرکت و اقدام باشد تا در سطح جامعه و بین اقشار مختلف یک گرایش واقعی به مطالعه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی را ضروری اعلام کرد و اذعان داشت: باید ساکنان مناطق محروم و روستایی حداقل از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند باشند تا ایام فراغت خود را از این طریق پر کنند.

انتهای پیام/62005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول