اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پیگیری 7 ساله برای بودجه ورزش زنجان

رحمانی: 2 درصد از سود کارخانه‌های سرب و روی به ورزش اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به هفت سال پیگیری برای حمایت بخش خصوصی از ورزش استان گفت: بعد از این همه مدت تفاهم‌نامه تخصیص دو درصد از سود کارخانه‌های سرب و روی با حضور مسئولان استان امضا شده است.

رحمانی: 2 درصد از سود کارخانه‌های سرب و روی به ورزش اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان قطب صنعت سرب و روی کشور است.

بیش از 80 درصد کارخانه‌ها و واحدهای فراوری سرب و روی کشور در نقاط مختلف استان زنجان واقع شده است.

با وجود اینکه واحدها و کارخانه‌های سرب و روی استان در بسیاری از مسائل اجتماعی حضور فعالی دارند اما به جز چند واحد و شرکت مانند کالسیمین و خالص‌سازان روی زنجان و چند شرکت دیگر بقیه در عرصه ورزش حضور فعالی ندارند.

یکی از مهمترین مطالبات مردم و به ویژه ورزشکاران، تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی عدم حضور فعال این واحدها در عرصه ورزش بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال محقق شدن است.

مردم استان و به ویژه برخی شهرهای محروم این استان که از آلودگی‌های این صنعت بهره‌مند هستند حق دارند تا از امکانات و درآمدهای این صنعت خدادادی در زمینه‌ها مختلف بهره‌مند شوند که امیدواریم این صنعت در کنار اشتغالی که در استان ایجاد کرده به بحث ارائه خدمات به مردم میز توجه ویژه داشته باشد.

ایرج رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تعداد این تیم‌ها از 78 تیم در سال گذشته به 60 تیم در سال‌جاری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری فقط چند تیم از طرف ارگان‌ها حمایت مالی می‌شوند، افزود: بسکتبال، ووشو و تیم‌های سه‌گانه از طرف سازمان همیاری شهرداری‌ها، شهرداری و بسیج حمایت شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: بقیه تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف ورزشی با استفاده از منابع داخلی اداره کل ورزش و جوانان موفق به حضور در لیگ‌های کشوری شدند.

*عملکرد هیئت‌های ورزشی رضایت‌بخش است

وی به محدودیت‌های مالی سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، عملکرد مجموعه ورزش استان زنجان رضایت‌بخش است.

رحمانی تعداد مدال‌های کسب شده توسط ورزش استان زنجان را حدود 900 مدال اعلام کرد و گفت: این مجموع مدال در مقایسه با سال گذشته در حدود 200 مدال کاهش یافته است.

وی با اشاره به پیگیری هفت ساله خود برای فراهم کردن زمینه حمایت بخش خصوصی و کارخانه‌های موجود در استان از ورزش گفت: بعد از این همه سال به تازگی موفق به این کار از طریق اختصاص درصدی از درآمدهای شرکت‌های سرب و روی به این امر شده است.

*حمایت بخش خصوصی از ورزش به تصویب رسیده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به مصوبه موجود در استان در مورد حمایت کارخانه‌های سرب و روی از ورزش استان اشاره و تاکید کرد: بر اساس این مصوبه دو درصد از درآمدهای این کارخانه‌ها به این امر اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه تخصیص دو درصد از درآمدهای شرکت‌ها و کارخانه سرب و روی به امر ورزش در حال طی روند اداری است، اضافه کرد: اگر این امر اتفاق بیفتد می‌تواند مشکلات مالی ورزش استان را حل کند.

*تصویب کمک 4 میلیارد تومانی بخش خصوصی به ورزش

رحمانی مبلغ اولیه پیش‌بینی شده برای تزریق توسط بخش خصوصی به ورزش استان زنجان را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ برای وضعیت کنونی ورزش استان جوابگو است.

*قهرمانی تیم ووشو اتفاق شیرینی بود

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد شیرین‌ترین اتفاق ورزش استان طی سال‌جاری گفت: قهرمانی تیم ووشوی زنجان در مسابقات ووشوی جام پارس شیرین‌ترین اتفاق در سال‌جاری بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تیم ووشوی چین در هر مسابقه‌ای که حضور داشته باشد عنوان قهرمانی را کسب می‌کند، تصریح کرد: قهرمانی تیم ووشوی زنجان در جام پارس با حضور تیم چین به دست آمد که از این رو اتفاق شیرینی بود.

*کم‌کاری دلیل عدم حضور برخی تیم‌ها در لیگ‌های کشور

وی عدم حضور برخی تیم‌ها در لیگ برتر را تلخ‌ترین اتفاق ورزش استان طی سال‌جاری عنوان و اضافه کرد: دلیل این عدم حضور نداشتن حامی مالی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه برخی از هیئت‌ها به دلیل کم‌کاری امکان حضور تیم‌ها را در لیگ‌های کشور از دست داده‌اند، اضافه کرد: خیلی از تیم‌هایی که موفق به حضور در لیگ‌ها شده‌اند شرایطی مانند دیگر هیئت‌ها داشتند ولی با همت خود در لیگ‌های مختص خود حضور یافته‌اند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول