اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‎الهدی:

ورزش بدون علم می‌تواند به ابزار تباهی نسل جوان جامعه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: ورزش با دو بال علم و فرهنگ تعالی می‌یابد و اگر یکی از این دو بال قطع شود، می‌تواند همانند دوران طاغوت به ابزار تباهی نسل جوان جامعه تبدیل شود.

ورزش بدون علم می‌تواند به ابزار تباهی نسل جوان جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله علم‎الهدی ظهر امروز در مراسم گشایش رسمی مرکز علمی کاربردی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در تالار اجتماعات این اداره کل، با ابراز خرسندی از تقارن آغاز فعالیت این مرکز با رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبیین راهبرد ورزش و تربیت بدنی برای نسل جوان کشور، اظهار داشت: اگر ورزش با فرهنگ اصیل و ارزش دینی آمیخته شود، می‌تواند در اعتلای معارف انسانی نقش ایفا کند، که هیچ توان رسانه‌ای و آموزشی قادر به این عمل نیست.

وی با اشاره به احیای معارف اهل بیت(ع) توسط پهلوانان و قهرمانان و مدد ورزش به این مقوله در دوران اختناق سلطنت خلفای اموی و عباسی، بر ضرورت آمیخته شدن ورزش در حوزه‌های قهرمانی، همگانی و بانوان با فرهنگ و ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی اگر می‎خواهد ورزشکار را به عنوان یک آزاده پرورش دهد، باید آموزش‎ها را با فرهنگ دینی در هم آمیزد تا از این سرمایه‌ها در توسعه معارف دینی و تربیت نسل جوان استفاده شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه باید ورزش ابزار جذب جوانان به دین باشد، ادامه داد: پرورش جوانان در باشگاه‎ها و ورزشگاه‌ها به مراتب موثرتر از تربیت آنان در مساجد و مدارس است.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با شرکت بانوان در رقابت‎های بین‎المللی به عنوان مروجین حجاب، اظهار کرد: این حضور نباید با زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و حجاب همراه باشد، بلکه باید آن را به جهان معرفی کند.

علم‎الهدی افزود: خواهران و برادران باید تلاش کنند ارزش‎های دینی در تمامی حوزه‌ها چه در عرصه ورزش و چه در دانشگاه‌ها حفظ شود.

سید علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه ورزش برای جامعه و مصادف شدن آن با گشایش دانشگاه علمی کاربردی اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: برای اینکه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با رویکرد علمی به مسائل نگاه کنیم.

وی با اشاره به جدائی‌ناپذیر بودن سلامت روحی روانی افراد از سلامت جسمی آنان، به برقراری ارتباط منطقی بین مسائل علمی و اجرائی تاکید کرد و افزود: تلفیق علم و تجربه به عنوان مدلی بومی که در کشورهایی همچون آلمان و روسیه تجربه شده است، موفقیت‌هایی در پی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی اولین استانی است که در آن مرکز علمی کاربردی تخصصی ورزشی ایجاد شده است، افزود: برای شروع، رشته‎های محدودی در نظر گرفته شده و به تدریج در رشته‌های ورزشی و امور جوانان همچون مبانی فرهنگ و تربیت بدنی در اسلام و خبرنگاری ورزشی به صورت تخصصی پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

محمود رضائی رکن آبادی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های علمی ورزشی استان و جایگاه مناسب آن در کشور گفت: جای خالی چنین مرکزی برای تلفیق مسائل ورزشی با مبانی آکادمیک احساس می‎شد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی وارد کردن علم به محیط کار و هدف اصلی آن حل مسائل صنعتی و کشاورزی کشور است، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد امکان فعالیت اینگونه مراکز در مقاطع بالاتر تحصیلی، در آینده شاهد ارائه خدمات بهتر به جامعه باشیم.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول