اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته ورزش انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

بهره‌مندی بیماران کلیوی از امکانات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته ورزش انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از بهره‌مندی بیماران کلیوی از امکانات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد.

بهره‌مندی بیماران کلیوی از امکانات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسرافیل محمدی در حاشیه جشنی که به مناسبت روز جهانی کلیه در سالن جهاد کشاورزی استان زنجان دایر شده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماران عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی در رشته‌های بدمینتون، تیراندازی، دارت، شطرنج، تنیس روی میز، دوومیدانی و رشته‌های پرتابی فعالیت می‌کنند.

*استفاده از امکانات ورزشی استان زنجان

وی تعداد ورزشکاران عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی را 80 نفر اعلام کرد و افزود: این ورزشکاران از امکانات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان استفاده می‌کنند.

مسئول کمیته ورزش انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از اخذ مجوز احداث باشگاه فرهنگی ورزشی توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد و گفت: اگر زمین مورد نظر توسط اداره کل راه و شهرسازی در اختیار انجمن قرار گیرد، عملیات اجرایی احداث این باشگاه از سال 92 آغاز می‌شود.

*تشکیل کمیته‌های ورزشی مختلف در انجمن

وی از کمیته‌بندی ورزش‌های فعال در انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد و ادامه داد: کمیته‌های مسابقات، مربیان، داوران، آموزش، تدارکات و ورزش در این انجمن تشکیل شده است.

محمدی از کسب مقام توسط ورزشکاران عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: ورزشکاران دوومیدانی و بدمینتون موفق به کسب مدال‌های جهانی شده‌اند.

وی به حضور ورزشکاران صاحب نام استان در کمیته‌های ورزشی انجمن حمایت از بیماران کلیوی اشاره و تصریح کرد: از حضور و تجربیات این افراد در اداره ورزش این بیماران استفاده می‌شود.

*عوارض جانبی ابتلا به نارسایی کلیوی

یک خیر هم در حاشیه این جشن با اشاره به ابتلای 20 درصد از مردم به نارسایی‌های کلیوی گفت: باید متوجه بود که ابتلا به نارسایی‌های کلیوی عوارض و ناراحتی‌های جانبی به همراه دارد.

حسن یمینی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح ملی فعالیت می‌کند، اضافه کرد: این انجمن در مراکز شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، ماهنشان، طارم و خود زنجان مراکز دیالیزی دایر کرده است.

وی حل مشکلات ناشی از رفت و آمد را از دلایل ایجاد مراکز دیالیز در شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: بیمار دیالیزی به خودی خود مشکلاتی را تحمل می‌کند و نباید معضل رفت و آمد را هم تحمل کند.

*نقش مهم بیماری‌های زمینه‌ای در نارسایی‌های کلیوی

خیر عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به تحقیقات انجام شده در مورد دلایل ابتلا به نارسایی‌های کلیوی تصریح کرد: بیماری‌های زمینه‌ای مهمترین دلیل ابتلا به این بیماری است.

یمینی از احداث نخستین مرکز آموزشی و پیشگیری بیماری‌های خاص در زنجان خبر داد و اضافه کرد: این مرکز در صدد ارائه خدمت به بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج است.

وی تعداد طبقات در نظر گرفته شده برای احداث مرکز تخصصی آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های خاص را پنج طبقه عنوان و تصریح کرد: از طبقه پنجم این ساختمان برای نگهداری از سالمندان استفاده می‌شود.

خیر عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی زمان افتتاح مرکز آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های خاص را سال 92 اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این مرکز در سال 90 آغاز شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث مرکز آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های خاص را 3 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول