اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان اعلام کرد

بهره‌مندی 5 هزار فرزند خانواده ایثارگران کردستان از خدمات بنیاد شهید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از ارائه خدمات این بنیاد به بیش از 5 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان در سطح آموزش عمومی و عالی خبر داد.

بهره‌مندی 5 هزار فرزند خانواده ایثارگران کردستان از خدمات بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی امام(ره) و روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد رسالت خطیری از جمله خدمت به شهدا بر عهده دارد، شهدایی که مقام و منزلت آنها بسیار عظیم بوده و با خدای خویش عهد و پیمان بستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تاسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: بنیاد شهید افضل بنیادهاست چرا که شهدا افضل انسان‌ها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: شهید اولین کسی است که وقتی وارد بهشت می‌شود آرزو می‌کند که به دنیا برگردد و دوباره در راه خدا جهاد کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) خدمت به شهید را خدمت به نبی مکرم می‌دانست، اضافه کرد: استان کردستان با افتخار تمام بیش از 5 هزار و 500 شهید والامقام تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است و خدمت به خانواده‌های آنها از افتخارات نظام است.

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان با افتخار تمام پا به پای مردم استان‌های دیگر کشور از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرده‌اند، بیان کرد: وجود بیش از 9 هزار جانباز سرافراز در استان از دیگر افتخارات مردم کردستان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از خدمات مهم معاونت فرهنگی این بنیاد، ارائه خدمات آموزش و تحصیل به فرزندان شاهد و ایثارگر استان است.

سلیمانی اضافه کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان شاهد و ایثارگر استان امسال بیش از 2 هزار نفر از این افراد از برنامه اردوهای زیارتی و تفریحی بهره‌‌مند شدند.

وی برگزاری فعالیت‌های قرآنی و محافل انس با قرآن را در راس برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: در سال‌جاری 700 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به حج عمره و 136 نفر نیز به حج تمتع اعزام شدند.

چاپ 2 هزار جلد کتابچه شهدای کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به ثبت و ضبط آثار باقیمانده از شهدا در قالب کتاب و فیلم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری حدود 500 یادواره شهدا با مضامین یادواره شهدای زن، یادواره شهدای سرباز و دانش‌آموز با همکاری و مشارکت مردم از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری بوده است.

سلیمانی چاپ یکهزار و 500 جلد کتاب با موضوعیت بمباران سال 63 شهرستان بانه و توزیع پوستر در این راستا و چاپ 2 هزار جلد کتابچه شهدای کردستان به منظور معرفی شهدای شاخص استان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به جمع‌آوری آثار فرهنگی شهدا، انتشار وصایای شهدا برای بهره‌برداری در برنامه‌های خاص، نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها با نام شهدا، توزیع مجلات شاهد در بین جامعه ایثارگری و مستندسازی اسناد شفاهی خانواده‌های شهدا خاطر نشان کرد: نصب تمثال شهدا در تابلو اعلانات ورود و خروجی شهرها و برگزاری مراسم خاص و مذهبی مانند سالروز فتح خرمشهر و ایام‌الله دهه مبارک فجر و برنامه‌های هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های بنیاد است.

انتهای پیام/79005/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول