اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

آمادگی بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کلیه آثار شهدا در سطح این استان جمع‌آوری شده، گفت: بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل دارد.

آمادگی بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

 رمضان قرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری اجلاسیه شهدای این استان خبر داد، اظهار کرد: واحد بنیاد حفظ آثار سپاه برنامه‌ای به همین منظور در دستور کار دارند که نوبت این استان برای برگزاری اجلاسیه به سال 92 واگذار شده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد پیش نیاز این اجلاسیه را احداث پارک موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاسیه هر نهاد وظیفه خاصی را بر عهده دارد که جمع‌آوری آثار شهدا جانبازان و ایثارگران به این نهاد محول شده است.

کهگیلویه و بویراحمد 1800 شهید تقدیم اسلام کرده است

قرقانی در ادامه خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد هزار و 800 شهید تقدیم اسلام کرده که مسئولان امر کلیه اسناد، دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های شهدا در اختیار خانواده‌ها قرار داشته جمع‌آوری و به صورت  کتابچه در دو جلد از سوی مرکز اسناد ایثارگران کشور چاپ و تدوین و توزیع شده است.

وی به دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این واحد اشاره کرد و ابراز داشت: با مشارکت نهادها و ارگان‌ها به منظور فرهنگ شهادت در قالب شعر و نثر تدوین و چاپ شده و تاکنون 45 هزار سند از آثار و دست نوشته‌های شهدا جمع‌آوری شده است.

حمایت از 20 پایان‌نامه با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول اذعان کرد: وسایل و ابزار فرهنگی به جامانده از قبیل لباس، دفترچه و پلاک شهدا جمع‌آوری و مقرر گردیده در قالب موزه در پارک موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود همچنین گزیده وصیت‌نامه شهدا در قالب برنامه تبلیغاتی از طریق مانیتورهای نصب شده در سطح شهر و اماکن عمومی را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هر ساله این نهاد از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و به بالا در قالب ایثار و شهادت نیاز سنجی و به صورت کاربردی از طریق استان‌ها به بنیاد مرکز اعلام می‌شود.

قرقانی در ادامه تصریح کرد: در فراخوان مصوب شده در قالب طرح‌های پژوهشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این خصوص استفاده می‌شود که تاکنون از 20 پایان‌نامه و طرح پژوهشی در سطح استان اجرا و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پراکنده شدن عطر شهادت در جامعه حسینیه شهدا در منازل این به خون غلطیدگان راه‌اندازی شده و در این مراکز مراسمات مذهبی، کلاس‌های قرآن، احکام و ...برگزار می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را ایجاد و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در کنار گلزار شهدای مراکز شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: این مراکز در  مناسبت‌های مختلف ملی برنامه‌های مختلف مذهبی اجرا می‌کنند.

قرقانی آمادگی کامل بنیاد شهید به منظور برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد و گفت: کلیه آثار شهدا در سطح استان جمع‌آوری شده و این نهاد آمادگی کامل برای برگزاری اجلاسیه شهدای این استان را دارد.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول