اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

بازار روسیه تضمینی برای تقویت صادرات اردبیل محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: حضور در بازار کشور روسیه برای تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان ما می‌تواند تضمینی شایسته باشد تا بتوانند محصولات خود را به خوبی عرضه کنند.

بازار روسیه تضمینی برای تقویت صادرات اردبیل محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اردبیل اظهار داشت: ما باید جای پای خودمان را در بازارهای روسیه تقویت و تثبیت کنیم، چراکه حضور در این بازار می‌تواند تضمینی شایسته برای عرضه محصولات متنوع تولیدی استان در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی باشد.

وی از حل مشکل صادرات محصولات متنوع داخل استان و خارج از استان به همت صادرکنندگان با پیگیری امور گمرکات خبر داد و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی همچنان پیگیر توسعه روابط روسیه با ایران به ویژه انعقاد تفاهمنامه همکاری اقتصادی ریوتوف روسیه با اردبیل است که امیدواریم ماحصل آن ورود تجار و بازرگانان ما به بازار بزرگ و تأثیرگذار روسیه باشد.

عاملی، ورود به این بازار را ضمانت‌بخش دائمی و همیشگی برای فروش محصولات و تولیدات استان اردبیل در بازارهای روسیه و کشورهای اروپایی اعلام کرد و افزود: گاه کالاها و تولیدات این استان با قیمتی گزاف در آن کشورها به فروش می‌رسند که این بازار مناسب و توزیع اقتصادی کافی را به وجود می‌آورد تا بتوانیم در عرصه داخلی و بین‌المللی به تقویت تولید و صادرات بیندیشیم.

این مسئول در مورد برگزاری نمایشگاه توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ریوتوف روسیه عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم بنا به درخواست آن کشور در واگذاری 187 غرفه به فعالان اقتصادی استان اردبیل، ما با مشارکت استان‌های شمال‌غرب این غرفه‌ها را دریافت کرده و محصولاتمان را عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: می‌توانیم در جلسات مشترک اقتصادی و توسعه روابط با استان‌های شمال‌غرب کشور این موضوع را مطرح کنیم تا به صورت گروهی با مشارکت استان‌های شمال‌غرب در نمایشگاه ریوتوف روسیه حضور پیدا کنیم تا توانمندی‌هایمان بیش از گذشته به عرصه دید عموم گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل ضرورت یک تصمیم‌گیری منطقی را در این حوزه یادآور شد و بیان داشت: در صورت آماده نبودن استان‌های شمال‌غرب می‌توانیم در همان 32 غرفه پیشنهادی تولیدات استان را عرضه کنیم تا بیش از هر زمان دیگر تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان را به حضور در بازارهای جهانی و بین‌المللی امیدوار کنیم.

عاملی با بیان اینکه در سال‌جاری نمایشگاهی در آذربایجان و یا روسیه برای تولیدکنندگان این استان دایر نشد تا فرصت عرضه محصولات و توانمندی خود را داشته باشند، ادامه داد: نمایشگاه‌های پیشنهادی برای سال آینده هم در روسیه و هم ترکیه بازار خوبی است تا بتوان کیفی‌ترین و شایسته‌ترین محصولات این استان را عرضه کرده و در کنار آن با اعزام رایزن‌های اقتصادی و تجاری بخش عظیمی از موانع و مشکلات را برطرف کرد.

وی، تقویت روابط با کشور ترکیه را نیز به عنوان کشوری شایسته با زیرساخت‌های توسعه گردشگری و اقتصادی ضروری اعلام کرد و گفت:‌ هم برای حضور در بازارهای روسیه و هم ترکیه باید در سال آینده جای پایمان را محکم‌تر کنیم تا بتوانیم هم در ورود گردشگران ترکیه به این استان و هم سفر ایرانیان به کشورهای ترکیه و روسیه همکاری‌های متقابلی را داشته باشیم.

عاملی، ورود بخش خصوصی را به این حوزه بسیار مؤثر و کارآمد توصیف کرد و افزود: ورود بخش خصوصی به این حوزه می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی را برطرف کرده و توانمندی‌ها را تقویت کند.

وی، اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف صادرات را به مانند روسیه، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان یادآور شد و اذعان داشت: قرار است با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای عراق بهار سال 92، روسیه، ترکیه و گرجستان را در تابستان و آذربایجان و دیگر کشورهای آسیای میانه را در فصل پاییز و زمستان شاهد باشیم.

این مسئول، ضرورت تدوین کتابچه و بروشور توانمندی‌های استان را در حوزه‌های تجاری،‌ اقتصادی، صنعتی و گردشگری یادآور شد و بیان داشت:‌ انتظار داریم با همکاری امور اقتصادی و دارایی که برای ستاد سرمایه‌گذاری در حال تهیه کتابچه‌ای در معرفی توانمندی‌های استان هستند، برنامه‌ریزی‌ها به صورت مشترک و منسجم انجام شود تا از برخی موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

ساماندهی واردکنندگان دام زنده از ارمنستان و گرجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون استاندار اردبیل در ادامه ابراز داشت:‌ هرچند براساس قانون دارندگان کارت بازرگانی مجاز به واردات و صادرات هستند، اما اعمال برخی محدودیت‌ها به ویژه واردات دام زنده به وسیله تمام تجار ضروری به نظر می‌رسد.

عاملی گفت: با اعمال قوانین مشخص و محدودیت‌های مقطعی می‌توان جلوی این کار را گرفت، چراکه در بحث تجارت آزاد حتی در کشورهای دارای نظام سرمایه‌داری این مسایل بسیار متداول و رایج است که برخی محدودیت‌ها در حوزه تجارت آزاد اعمال می‌شود.

وی در پایان با انتقاد از برخی تجار که به دلیل واردات بی‌رویه دام قیمت آن را از 80 دلار به 150 دلار افزایش دادند، افزود: چنین رقابت منفی سبب افزایش قیمت دام زنده شده و آسیب آن بیشتر متوجه واردکنندگانی است که مجبور هستند با قیمت گزاف دام را به استان وارد کنند.

انتهای پیام/62004/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول