اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عسلویه تأکید کرد

ضرورت توجه به شئونات اسلامی در مجالس شادی و عروسی‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه عسلویه بر ضرورت توجه به شئونات اسلامی در مجالس شادی و عروسی‌ها تأکید کرد.

ضرورت توجه به شئونات اسلامی در مجالس شادی و عروسی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید در هر شرایطی از گناه و ناپاکی دوری گزینیم.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: تقوای الهی انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و یکی از ویژگی‌های افراد مؤمن و محبان

اهل بیت(ع) تسلیم بودن به رضایت خداوند است.

هاشمی‌نژاد با بیان فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به معنای حمایت از نظام، بصیرت و بیداری آنهاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار برای چندمین بار از حضور مردم در صحنه‌ها، خصوصاً راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تشکر کردند.

وی با اشاره به نصایح امام خامنه‌ای به سران قوا و مسئولان، تصریح کرد: چرا باید این اتفاقات در کشور بیفتد که مقام معظم رهبری بگویند، کارهای بد، خلاف شرع و خلاف قانون انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: رفتارهایی که رخ داد، حقوق اساسی ملت را تضییع کرد، چون زندگی در آرامش از حقوق اساسی ملت است و برخی حرکات، امنیت و آرامش مردم را به هم می‌زند و رهبری نیز صراحتاً این مسئله را بیان کردند.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: حرکاتی مانند آنچه شاهد آن بودیم آب به آسیاب دشمن ریختن و سوژه به دست دشمن دادن است و باید براساس حقیقت و در مدار حق حرکت کنیم.

هاشمی‌نژاد ابراز داشت: مدار حق، ولایت فقیه است و هرکس پیرو ولایت فقیه باشد در مسیر حق و حقیقت حرکت کرده و ملت او را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به اتمام حجت رهبری توجه کامل داشته باشند، اذعان داشت: با افراد متخلف که با راه‌های مختلف شرع و قانون را زیرپا می‌گذارند، مقام معظم رهبری اتمام حجت کرده‌ است و مردم خواستار توجه مسئولان به نصایح و اتمام حجت رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه عسلویه متذکر شد: اینکه مسئولان، رؤسای قوا، نمایندگان مجلس بیانیه دادند و به فرمایشات رهبری لبیک گفتند، اقدام مبارکی است، اما بعضی از این عزیزان ادبیات لازم و در شأن مقام ولایت را به‌کار نبردند و باید در برابر امام مسلمین بیشتر رعایت ادب کرد.

هاشمی‌نژاد گفت: رهبری پست و مقام نیست، بلکه امام جامعه است و مقامی فوق‌العاده رفیع است و ادبیاتی که به‌کار می‌بریم در مقابل ایشان باید در شأن ولایت و امامت جامعه اسلامی باشد.

وی با تأکید بر آینکه باید در اعمال خود مطیع رهبری باشیم، بیان داشت: باید در عمل به‌ شکلی اقدام کنیم که مطیع رهبری باشیم و ثابت کنیم که تابع محض ولایت هستیم.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: باید به گوش باشیم و مسیری که ولی امر مسلمین جهان ترسیم می‌کنند را دنبال کنیم؛ در فرصتی که خداوند به ما داده تا در خدمت نظام و رهبری باشیم باید گوش به فرمان نایب امام زمان(عج) باشیم.

هاشمی‌نژاد با تأکید بر رعایت شئونات اسلامی در مجالس شادی و جشن‌های عروسی گفت: اگر خلاف شرع در مراسم عروسی باشد، ازدواج‌ها عاقبت خیری نخواهند داشت و مسئولان مربوطه، نیروهای انتظامی و .. باید برای این مسائل فکر و چاره بیندیشند.

وی در پایان ابراز داشت: باید در جامعه شادی باشد و ما مخالف شادی نیستیم، اما باید توجه داشته باشیم که در این جریان زمینه رنجش مردم جامعه و همسایه‌های خود را فراهم نکنیم؛ مردم هم باید طبق مسئولینی که در این زمینه وظیفه دارند این مسائل را گوشزد کنند.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول