اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست توسعه صادرات:

کم‌کاری مدیران دلیل پایین بودن صادرات کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بخش تولید و صادرات با وجود مهیا بودن شرایط، نیازمند یک جهش اساسی هستیم، گفت: کم‌کاری مدیران علت عمده پایین بودن صادرات کهگیلویه و بویراحمد است.

کم‌کاری مدیران دلیل پایین بودن صادرات کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار همه علت‌های کاهش صادرات در این استان، یک علت دیگر نیز اضافه کرد و اظهار داشت: کم‌کاری مدیران از دیگر عوامل مهمی است که می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از موانع توسعه صادرات از آن نام برد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: همه آنچه برای توسعه صادرات در این استان به دنبال آن هستیم در سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی پیدا می‌شود و در واقع توسعه صادرات را در این دو نهاد متولی باید جستجو کرد.

وی با اشاره به برخی سخت‌گیری‌ها و تفکرات غلط مدیریتی در راه تولید و صادرات گفت: ما مدیران رهبران اقتصادی و صادراتی در این استان هستیم و اگر به دنبال رونق در کار و وظایف خود هستیم باید کمی در خود تحول ایجاد کنیم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آفت ما مدیران میزهایمان هست که حاضر نیستیم از پشت آن‌ها بلند شویم و اراده کنیم کارهای ممکن و ساده به ویژه در استانی که همه چیز دارد را انجام دهیم.

صابری با بیان اینکه مشکل اصلی ما در بخش صادرات چه واقعی و چه غیرواقعی، چه اصلاح‌شدنی و چه نشدنی در سازمان صنعت و معدن است، تصریح کرد:‌ همه عواملی که شما به عنوان موانع تولید و صادرات از آن نام می‌برید از وظایف صنعت و معدن و اتاق بازرگانی است و در واقع شما باید این موانع را خودتان برطرف کنید و منتظر دیگری هم نمانید. 

* سازمان صنعت و معدن فعال‌تر شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با تولید کنندگان، اهرم‌های تشویقی، انواع مشوق‌ها و حمایت‌ها باید در سازمان صنعت و معدن انجام شود و باید به جرأت گفت: تا زمانی‌که در این سازمان تغییر و تحولی ایجاد نشود نه من استاندار و نه سایر ادارات که نقش مستقیمی در صادرات ندارند، نمی‌توانند انجام دهند.

صابری خطاب به مسئولان سازمان صنعت و معدن گفت: مقداری فعال‌تر شوید و به طور جدی به مسائل تولید و صادرات وارد شوید زیرا اختیارات تام  دارید و وزارت نیز آزادی عمل لازم را به استان‌ها داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیودیده، رئیس سازمان صنعت و معدن خواست تا جهش لازم را در این بخش ایجاد کند و تعامل و ارتباط لازم را با تولیدکنندگان و صادرکنندگان برقرار کند زیرا معتقدم در این استان تنها اراده نیست و گر نه همه شرایط برای جهش اقتصادی و رونق تولید اشتغال وجود دارد.

به گزارش فارس، مدیریت سازمان صنعت و معدن در این استان به تازگی به دست داریوش دیودیده سپرده شده که امید است با حمایت‌های دیگر دستگاه‌ها و مسئولان بتواند صادرات و تولید را در استان مستعد کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه واقعی خود برساند.

انتهای پیام/82005 /غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول