اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

مقصد نیمی از صادرات قم، عراق است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم از عراق به عنوان شریک نخست تجاری اقتصادی قم یاد کرد و گفت: نیمی از صادرات استان قم به مقصد عراق انجام می‌شود.

مقصد نیمی از صادرات قم، عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدرضا دهناد در نشست مشترک با جمعی از تجار و فعالان بازرگانی عراق که در محل استانداری برگزار شد از قم به عنوان استانی تاثیرگذار در اقتصاد ملی و منطقه‌ای یاد کرد و گفت: استان قم در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که باید در قالب صادرات مورد توجه قرار گیرد.

وی از کشور عراق به عنوان شریک نخست تجاری اقتصادی قم یاد کرد و افزود: در حال حاضر حدود نیمی از صادرات استان قم به مقصد کشور عراق انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه توسعه مراودات اقتصادی قم با عراق در سال‌های اخیر همواره روند رو به رشدی داشته است به نتایج مثبت سفر هیئت تجاری عراق به قم اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش این گونه مراودات در آینده نزدیک هیئتی از اتاق بازرگانی استان قم به عراق سفر خواهد کرد.

در این دیدار تجار عراقی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، استان قم را شریک مطمئن تجاری و تامین کننده بخش عظیمی از نیازهای وارداتی عراق عنوان کرده و آمادگی خود برای توسعه و تعمیق تعاملات دو جانبه فرهنگی، اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول