اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد

صادرات کالاهای چهارمحال و بختیاری به 22 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: معاون فنی و امور گمرکی اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال 92 بیش از 30 نوع کالا از این استان به 22 کشور مختلف در سطح جهان صادر شود.

صادرات کالاهای چهارمحال و بختیاری به 22 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صباح عباسی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در این استان اظهار داشت: بازرگانان و تجار چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تولیدات خود را به 19 کشور مختلف در سطح جهان صادر کرده‌اند.

وی افزود: کشورهای عراق، هندوستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، کویت، ترکیه، گرجستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، امارات، قبرس، آلمان، لبنان، مالزی، اوگاندا و صربستان از جمله کشورهایی است که بازرگانان این استان کالاهای خود را صادر می‌کنند.

عباسی با اشاره به 26 کالای صادراتی از این استان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‎شود در سال 92 بیش از 30 نوع کالا از این استان به 22 کشور مختلف در سطح جهان صادر شود.

معاون فنی و امور گمرکی اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری از کاهش شش درصدی برگزاری نمایشگاه‌های تجاری در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 16 نمایشگاه مختلف در این استان برگزار شد که در سال‌جاری به 15 نمایشگاه کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری 21 جلسه پایش تجارت خارجی در سال‌جاری در این استان، اظهار داشت: با برگزاری این تعداد جلسات 109 مصوبه به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته 58 درصد رشد داشته است.

عباسی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال‌جاری ادامه داد: فراهم سازی بستر نهایی شدن سند راهبردی توسعه تجارت خارجی، برگزاری جلسات برگزاری همایش ملی گز با محوریت صادرات در شهرکرد، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، اجرای کلینیک صادراتی در فارسان، بروجن و شهرکرد از دیگر این اقدامات محسوب می‎شود.

انتهای پیام/68006/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول