اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دختر مخترع رامهرمزی چشم به راه توجه مسئولان است

کسب مقام دوم در تکنوبلور روسیه با اختراع کفشی با پاشنه متغیر

خبرگزاری فارس: دختر مخترع رامهرمزی و صاحب عنوان‌های جهانی و کشوری با ثبت سه اختراع در کارنامه اختراعات خود خواستار مساعدت و توجه بیشتر مسئولان شد.

کسب مقام دوم در تکنوبلور روسیه با اختراع کفشی با پاشنه متغیر

حدیث طلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: هم اکنون دانشجوی کاردانی کامپیوتر هستم، از سال دوم راهنمایی آغاز به ارائه طرح و ایده کردم.

وی افزود: از سال اول دبیرستان به صورت حرفه‌ای کار کردم و بدون هیچ استاد و راهنمایی در مسابقات خوارزمی کشوری شرکت کرده و مقام‌هایی را نیز کسب کردم.

*جارو برقی 3 کاره/ پلاستیک درمانی/ کفشی با پاشنه متغیر

این مخترع رامهرمزی اضافه کرد: اولین اختراعم را سال 82 ثبت کشوری کردم که عبارت بود از یک جاروبرقی سه کاره ثابت مرکزی که هیچ نمونه و مشابه خارجی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: اختراع دوم یک شیوه درمانی به نام پلاستیک درمانی بود، برای دردهای عضلانی که کمترین هزینه را برای بیماران در برخواهد داشت.

طلاوری اضافه کرد: اختراع سومم یک کفش بود، کفشی با پاشنه متغیر که می‌توان آن را به کفش معمولی، طبی، ورزشی، رزمی، کوهنوردی و فانتزی تغییر شکل و فرم داد و در واقع می‌توان گفت که یک مجموعه کامل است.

*کسب مقام دوم در جشنواره تکنوبلور روسیه

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر مقام‌ها و رتبه‌های استانی و کشوری و شرکت در جشنواره‌های مختلف اختراعات، در جشنواره تکنوبلور روسیه که در سال 2010 برگزار شد با ارائه پکیج کفش اختراعی توانستم مقام دوم را در آن سال به دست آورده و صاحب مدال نقره شوم.

این مخترع رامهرمزی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که خانواده‌ام در این راه متحمل شدند و عدم حمایت مالی از سوی مسئولان و حتی عدم همکاری بانک‌ها در اخذ وام، متاسفانه با وجودی که طرح‌های بسیاری را در ذهنم دارم اما از ادامه این راه بازمانده‌ام.

*مسئولان باعث دلسردی جوانان نشوند

وی در پایان گفت: دوست دارم جوانان هموطنم بیشتر درس بخوانند و خودشان را باور داشته باشند و به استقلال فکری در زمینه علمی برسند و کار آفرین باشند ولی این میسر نمی‌شود مگر اینکه مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری از آنها حمایت کرده و باعث دلسردی و نومیدی این جوانان نشوند.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول