اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین تأکید کرد

توسعه آموزش‌های صنایع‌دستی در کانون‌های اصلاح و تربیت قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین از استقبال مددجویان این مرکز برای شرکت در آموزش‌های هنری خبر داد و گفت: ترویج دوره‌های صنایع‌دستی و فنی و حرفه‌ای در کانون اصلاح و تربیت از میزان آسیب‌های بزهکاری کاسته است.

توسعه آموزش‌های صنایع‌دستی در کانون‌های اصلاح و تربیت قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حسن نورمحمدی اظهار اشت: با همکاری سازمان صنایع دستی این استان از ابتدای سال آینده بر تعداد و تنوع دوره‌های آموزشی افزوده خواهد شد.

وی افزود: مددجویان به هنر و صنایع دستی به ویژه معرق‌کاری و سفالگری گرایش خاصی داشته و آثار ارزشمندی را خلق می‌کنند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین بیان کرد: آموزش هنر در تقویت روحیه اطفال و نوجوانان و هدایت آن‌ها به سمت استعدادها و توانایی‌های بالقوه‌شان بسیار مؤثر است و امیدواریم با ترویج این دوره‌ها از میزان آسیب‌های بزهکاری در بین آن‌ها کاسته شود.

نورمحمدی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کارآموزی هنری، بسترهای تمایل به هنجارشکنی را در بین مجرمان به ویژه افراد زیر 18 سال کاهش داده و موجبات اصلاح آنان را فراهم می‌کند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه اداره کل زندان‌های استان قزوین و سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نیز در کانون گسترش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین تصریح کرد: برای سنجش میزان یادگیری مددجویان از آموزش‌های ارایه شده، در پایان هر دوره آزمونی برابر قوانین سازمان صنایع دستی و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد و برای افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شده باشند گواهینامه صادر می‌شود.

نورمحمدی متذکر شد: خروجی همه برنامه‌های تدوین شده و اجرای دقیق آن‌ها با حضور کارشناسان و متخصصان، اصلاح و تربیت بزهکاران نوجوان است و کاهش جمعیت این گروه در استان قزوین حاکی از اثربخشی این برنامه‌ها می‌باشد.

وی عنوان کرد: در نظر است با مشارکت نهادهای مردمی و دولتی در ایام مختلف سال نمایشگاهی از صنایع دستی و آثار هنری مددجویان برای عموم برگزار شود تا با فروش این آثار ضمن درآمدزایی برای مددجویان، آن‌ها را به سمت فعالیت در صنایع‌دستی سوق دهیم.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول