اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشنواره گردشگری با مشارکت شهرداری منطقه 20

رونمایی از صنایع دستی و سوغات شهرستان‌ها در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره گردشگری، سوغات و صنایع دستی شهرستان‌ها با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری منطقه 20 در ری برپا شد.

رونمایی از صنایع دستی و سوغات شهرستان‌ها در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نخستین جشنواره گردشگری، سوغات و صنایع دستی شهرستان‌ها با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری منطقه 20 در ری برپا شد.

حبیب‌الله غفوری، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در جنوب استان تهران با اشاره به فلسفه برپایی جشنواره بیان داشت: اکنون در بسیاری از شهرهای استان تهران جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی بی‌شماری وجود دارد که متاسفانه حتی اهالی ساکن در آن شهر نیز از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستند از این رو مسئولان اداره کل میراث فرهنگی به صرافت افتاده‌اند تا در راستای معرفی آئین و رسوم رایج در اقوام مختلف و معرفی میراث فرهنگی و معنوی شهرستان‌های کشور، اولین جشنواره گردشگری و صنایع دستی را برگزار کنند.

وی در ارتباط با جانمایی این جشنواره در ری گفت: همان‌طور که می‌دانید ری با داشتن 198 اثر تاریخی کهن در فهرست پنج شهر تاریخی کشور قرار دارد اما کمتر کسی از پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری این شهر باخبر است به همین منظور براساس نظر مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی، ری به‌عنوان قطب گردشگری استان تهران میزبانی جشنواره گردشگری را عهده دار شد تا ضمن معرفی و اطلاع‌رسانی گردشگری و سوغات و صنایع دستی استان، مخاطبان با کمترین هزینه شانس آشنایی و گشت و گذار در اماکن تاریخی ری را به‌دست بیاورند.

در این جشنواره عشایر استان فارس، هنرمندان استان همدان، زنجان، مرکزی، آذربایجان و چند استان دیگر نیز حضور دارند که با استقرار در سیاه چادرها و غرفه‌ها، محصولات و سوغات استان محل سکونت خود را معرفی و عرضه می‌کنند.

غفوری در ادامه از برپایی سمینار تخصصی نقش تبلیغات در رونق صنعت گردشگری خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت توسعه گردشگری، طبق فراخوانی از دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه‌های کشور دعوت به‌عمل آمده است تا با حضور در این سمینار و استفاده از آموزه‌ها و تجربیات اساتید برجسته گردشگری جهان به‌عنوان سفیران گردشگری ایران این فرهنگ را در جامعه تسری دهند.

جشنواره گردشگری و صنایع دستی از 7 تا 11 اسفندماه در فرهنگسرای ولاء دایر بود و علاقمندان از ساعت 9 صبح تا 21 فرصت داشتند تا از بخش‌های دیدنی این نمایشگاه بازدید کنند و با فرهنگ، پیشینه و سوغات سایر شهرهای کشور از جمله ری آشنا شوند.

علاوه بر برپایی سیاه‌چادرهای عشایر و فعالیت نمادین مردمان غیور و زحمتکش کوچ‌نشین در جشنواره، اجرای موسیقی توسط گروه‌های موسیقی محلی آذری، برگزاری آیین و رسوم رایج در جشن‌های مذهبی و ملی اقوام و عرضه سوغات بخش‌‌های تماشایی این جشنواره به‌شمار می‌رود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول