اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گلستان خبر داد

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی صنایع‎دستی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی صنایع‎دستی گلستان خبر داد.

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی صنایع‎دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، رضا پورمهدی اظهار داشت: از سال 1390 تاکنون، تعداد 495 طرح مشاغل خانگی در رشته‎های مختلف صنایع‌دستی استان به بانک‎های عامل معرفی و در این راستا مبلغ 9 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در رشته‎های مختلف صنایع‌دستی این استان، تعداد 318 طرح در سال 1390 به بانک‎های عامل معرفی و مبلغ شش میلیارد و 595 میلیون ریال تسهیلات دریافت شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز تعداد 177 طرح به بانک‎های عامل معرفی شد که مبلغ سه میلیارد و 365 میلیون ریال نیز به این طرح‎ها تسهیلات ارائه شده است.

پورمهدی، تعداد طرح‎های خوداشتغالی معرفی شده در این مدت را 22 طرح عنوان کرد که مبلغ 165 میلیون ریال تسهیلات به این طرح‎ها ارائه شد.

وی تصریح کرد: تعداد هشت طرح نیز طی تفاهمنامه صندوق مهر رضا(ع) به بانک‎ها معرفی شد که مبلغ 180 میلیون ریال تسهیلات به این طرح‎ها ارائه شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد اشتغال در رشته‎های مختلف صنایع‌دستی این استان و حمایت از هنرمندان و صنعتگران گلستانی با ارائه تسهیلات و همچنین اشاعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان، گام‎های ارزنده‎ای برای توسعه و رونق صنایع‌دستی این استان و اشتغالزایی در این راستا برداشته شود.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول