اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزیر و قیصریه) پذیرای گردشگران و هم‌ استانی‌ها است.

برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند ضمن تشکر از همکاری هنرمندان و صنعتگران در برگزاری نمایشگاه‌‌ نوروزی سال 91 اظهار داشت: استان قزوین با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی و تنوع صنایع دستی می‌تواند به مرکزی برای ارائه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی در کشور تبدیل و مجموعه‌ای از قابلیت‌های گردشگری این استان را به صورت یک موزه گسترده برای گردشگران به نمایش بگذارد و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزیر و قیصریه) می‌تواند در هم تنیدگی تاریخ و فرهنگ را در یک مجموعه زیبا و گسترده به گردشگران معرفی کند.

وی افزود: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی هم‌راستا با جشنواره صدای بهار در سراسر کشور برگزار و سعی شده است تا از همه صنایع دستی و هنرهای سنتی کاربردی و احیا شده قزوین و استان‌های میهمان برای آشنایی علاقه‌مندان استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه جشنواره موسیقی و نمایش آیینی استان است که با اجرای برنامه‌های نوروز خوانی، موسیقی سنتی و نمایش آیین‌های موسوم به نوروز قزوین میزبان میهمانان سال 92 خواهد بود.

بیرانوند زمان دیدار از این نمایشگاه را از 25 اسفند ماه تا پنج فروردین ماه 92 اعلام کرد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزیر و قیصریه) با محصولات (پن‌بافی، موج‌بافی، رودوزی‌های سنتی، تراش شیشه، نقاشی روی صدف، معرق‌کاری، مشبک‌کاری، گره چینی، عروسک بافی و غیره) برگزار و تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز در آن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77002/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول