اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌‌دستی همدان:

حوزه صنایع‌دستی برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند معرفی است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: صنایع‌دستی برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند معرفی است که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه بسیار تأثیرگذار است.

حوزه صنایع‌دستی برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند معرفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استان همدان با قابلیت‌های فراوانی که در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای دستی دارد در امر صادرات و اشتغالزایی نیز نقش بسزایی دارد به طوری که هنرمندان زیادی در سطح استان در رشته‌های مختلفی چون سفال و سرامیک، چرم و مصنوعات چوبی، رودوزی‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، قلاب‌بافی و ... فعالیت می‌کنند.

صنایع‌دستی همدان سالانه با صادراتی که به شکل رسمی و غیررسمی انجام می‌دهد، توانمندی‌های خود را به رخ دوستداران هنر در داخل و خارج از کشور می‌کشد.

از 16 تا 19 اسفندماه با برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی استان‌ها فراهم شد تا بتوانند توانایی‌های هنرمندان را با سرمایه‌گذاران این حوزه در میان بگذارند.

در همین راستا، معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری همدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را برای توسعه صنایع‌دستی مهم دانست و اظهار داشت: توانمندی‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی و گردشگری همدان در نمایشگاه دائمی تهران ارائه شد.

بهجت عباسی با تأکید بر این‌که صنایع‌دستی برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند معرفی است، اظهار داشت: غرفه‌های مختص استان همدان در فضایی به وسعت 400 متر مربع بود که توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان را در بخش‌های صنایع‌دستی و گردشگری ارائه دادند.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی همدان با حضور هنرمندان رشته سفال و سرامیک، چرم و مصنوعات چرمی، رودوزی‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ملیله نقره، قلم‌زنی مس، نقاشی روی شیشه و آیینه‌کاری در این نمایشگاه حضور یافته بودند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان این‌که همه استان‌ها در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، افزود: در این نمایشگاه غرفه‌‌ها به آثاری که قابلیت محصولات صادراتی داشتند، اختصاص یافته و توانمندی‌های خود را در حوزه سرمایه‌گذاری ارائه کردند.

وی هدف از این نمایشگاه را جذب سرمایه‌گذار برای ادامه کار صنایع‌دستی دانست و گفت: در این نمایشگاه پروژه‌هایی چون پرشین یاقوت، شرکت علیصدر، جزیره شادی و ... حضور یافته بودند که با بازاریابی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری و توسعه در این حوزه‌ها بودند.

عباسی با اشاره به این‌که هدف نمایشگاه تنها فروش نبود بلکه معرفی و جذب سرمایه گذار هم بود، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیز با حضور در این نمایشگاه سرمایه‌گذار جذب می‌کردند تا ظرفیت تولید نیز بالا برود.

وی در پایان تصریح کرد: سوغاتی چون عسل، شیره انگور، نقل، کماج، شیرمال و ... از شهرهای ملایر، نهاوند و همدان نیز از دیگر غرفه‌هایی بودند که در این نمایشگاه برای ارائه محصولات خود برای جذب سرمایه‌گذار حضور یافته بودند.

انتهای پیام/89003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول